عزم انگلیس برای اخراج دهها شهروند کرد عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه گاردین، امروز ، حدود 30 شهروند کرد عراق که تعدادی از آنها در 20 سال گذشته در انگلیس زندگی کرده اند، با پرواز اختصاصی به اربیل بازگردانده می شوند.

به گزارش کردپرس، روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی از اخراج اجباری حدود 30 شهروند کرد عراقی خبر داده است که سالها پیش اقلیم کردستان را به دلیل تهدید شدن زندگیشان ترک کرده و به انگلیس مهاجرت کرده اند.

وزارت کشور انگلیس قصد دارد شهروندان کرد عراقی را علیرغم هشدار سازمان های مدافع حقوق بشر، به اقلیم کردستان باز گرداند. تعدادی از این افراد به گاردین گفته اند برخی از آنها به محض بازگردانده شدن به اقلیم کردستان توسط نهادهای حکومت اقلیم کردستان تحت تعقیب و محاکمه قرار خواهند گرفت.

پناهجویانی که قرار است وزارت کشور انگلیس آنها را اخراج کند دست به اعتصاب زده و حتی برخی اقدام به اعتصاب غذا کرده اند اما بر اساس گزارش گاردین، وزارت کشور انگلیس در تصمیم خود برای بازگردادن این افراد به اقلیم کردستان جدی است و ممکن است همین امروز آنها با یک پرواز اختصاصی به اربیل باز گرداند.

روسای سه سازمان مدنی و حقوق بشری در انگلیس نسبت به پیامدهای اخراج 30 شهروند کرد عراقی از انگلیس و بازگردادن آنها به اقلیم کردستان هشدار داده اند.

با این حال، یکی از سخنگویان وزارت کشور انگلیس این افراد را خلافکار دانسته و گفته است چنین افرادی حق زندگی و سکونت در این کشور را ندارند.

کد خبر 33357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha