نامزد آتی ریاست جمهوی نباید تمامیت خواه باشد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP که تا کنون بارها خود ا به عنوان نامزد آتی ریاست جمهوری معرفی کرده است، در سخنانی اعلام کرد که ویژگی نامزد آتی ریاست جمهوری باید دوری از تمامیت خواهی و منیت باشد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو که از چند ماه پیش تا کنون از او به عنوان نامزد اصلی اپوزیسیون برای انتخابات آینده نام برده می شود، در سخنانی ویژگی بارز نامزد آتی ریاست جمهوری را «دوری از فساد و غلبه بر نفس اماره» دانست و گفت نامزد آتی ریاست جمهوری باید «به دور از تمامیت خواهی و منیت» باشد.

قلیچدار اوغلو در گفتگو با امره کنگر ستون نویس روزنامه جمهوریت، درباره ویژگی های نامزد ریاست جمهوری آتی گفت: «او نه دزدی می کند و نه فاسد است. دروغ نمی گوید و مردم را تحقیر نمی کند. نامزد ریاست جمهوری آتی بین مردم تبعیض قائل نمی شود و مهم تر از همه او عادل است.»

رئیس CHP گفت: «عدالت مهمترین ویژگی رئیس جمهور آتی است. رئیس جمهور باید منصف باشد. دوم این که داشتن تخصص مهم است. رئیس جمهور باید دولت را بشناسد و سواد اقتصادی داشته باشد. این نظر به دیدگاه 6 حزب اپوزیسیون نیز نزدیک است.»

قلیچدار اوغلو تأکید کرد که «رئیس جمهور آتی باید بتواند به نفس و منیت خود غلبه کند و هر زمان برای تفویض اختیارات خود به دیگران آماده باشد.»

گفتنی است، قلیچدار اوغلو در حالی دم از تفویض اختیارات و غلبه بر نفس و دوری از تمامیت خواهی رئیس جمهور آتی می زند که خود بارها به دلیل رها نکردن صندلی ریاست حزب برای نیروهای جوان تر در موقعیت های خاص، مورد انتقاد همقطاران و اعضای حزبش بوده است. او به دلیل بی توجهی به همین انتقادات تا کنون باعث جداشدن بسیاری از اعضای ارشد حزبش مانند محرم اینجه نامزد سابق ریاست جمهوری از CHP شده است. جالب اینجاست که قلیچدار اوغلو از ماه ها پیش تا کنون خود را به عنوان نامزد آتی ریاست جمهوری از سوی اپوزیسیون معرفی می کند. او حتی از مرال آکشنر رهبر حزب خوب به عنوان نخست وزیر آتی خود نام می برد.

کد خبر 33262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha