آلودگی هوای ارومیه برای سومین روز متوالی

سرویس آذربایجان‌غربی- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای سومین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم است.

به گزارش کردپرس، سعید موسوی با بیان اینکه به دلیل ورود سامانه گرد و غبار شاهد آلودگی هوا در مرکز و شهرهای جنوبی استان هستیم، افزود: امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است.

او با اشاره به اینکه این شرایط تا پایان روز جاری ادامه دارد، به مهر افزود: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است جزو اولویت شهروندان ارومیه، سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های خوی، سلماس، بوکان، سردشت و ارومیه است، گفت: ارومیه دارای چهار ایستگاه است که هر کدام سالانه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مشکلات ایستگاه‌ها، هزینه گزاف نگهداری و حتی فرسودگی بعضی از آنهاست که نیازمند توجه مسئولان برای اختصاص بودجه خاص برای نگهداری هستیم.

کد خبر 32616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha