حملات همزمان به زاپ، شنگال و شهبا یک سناریوی واحد علیه کردها است

سرویس سوریه – رؤسای مشترک جنبش جامعۀ دموکراتیک کردستان سوریه حملات همزمان به کردها در کردستان عراق و سوریه را تلاشی برای شکستن ارادۀ کردها می دانند.

به گزارش کردپرس، روکن احمد و غریب حسو، رؤسای مشترک جنبش جامعۀ دموکراتیک کردستان سوریه (TEV-DEM)، حملات نظامی همزمان به کردها در مناطق شمال اقلیم کردستان، شنگال و شمال سوریه را حملاتی مرتبط به هم و با هدف شکستن ارادۀ کردها ارزیابی کردند.

در حالی که ارتش عراق منطقۀ ایزدی نشین شنگال را با نیروی نظامی محاصره کرده است، ارتش ترکیه در شمال اقلیم کردستان به مناطق زاپ، متینا و آواشین حملۀ نظامی کرده است و همزمان حملات ارتش ترکیه و گروه های سوری تحت حمایتش به منطقۀ شهبا در کردستان سوریه ادامه دارد.

غریب حسو در این باره گفت ترکیه، عراق، سوریه و حزب دموکرات کردستان (پارتی) می خواهند دستاوردهای مردم کرد را نابود کنند و ارادۀ آنها را بشکنند.

حسو گفت: «حکومت عراق با حمایت پارتی به شنگال حمله می کند. می خواهند کردها و ایزدی ها در همۀ مناطق مرزی از امکان تعیین سرنوشت خود محروم شوند. مردم ما شجاعانه در برابر این سیاست کثیف و خطرناک مقاومت می کنند. ما به عنوان TEV-DEM از این مقاومت حمایت می کنیم.»

روکن احمد نیز ضمن انتقاد از نقش پارتی در وقایع جاری و لزوم اتخاذ موضع در برابر این حزب، اعلام کرد: «مردم اقلیم کردستان و شنگال باید بدانند که تنها نیستند. زنان و مادران مقاومت جانانه ای نشان می دهند و می گویند که در کنار مبارزان از شنگال دفاع می کنند.»

کد خبر 32094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha