سال گذشته ۲۴ مدرسه خیرساز در کردستان افتتاح شد

سرویس کردستان - رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کردستان گفت: از تعداد ۹۵ پروژه مدرسه سازی در دست اقدام، سال گذشته تعداد ۲۴ پروژه افتتاح و‌ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، ابراهیم حسامی با بیان اینکه برای ساخت و احداث این پروژه‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از سوی خیران مدرسه ساز هزینه شده است، گفت: هم اکنون ۵۴ پروژه مدرسه سازی در دست اقدام مجمع خیران مدرسه ساز قرار دارد و تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه های آن تامین شده است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز نقش برجسته‌ای در مشارکت های مردمی و مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی دارند، افزود: در این راستا خیران کردستانی نقش مهمی در توسعه روند ساخت و احداث مدرسه‌سازی داشته اند و در ۲۰ سال گذشته خیران مدرسه‌سازی کمک‌های شایانی به اعتبار سازی مجمع کرده‌اند.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کردستان با اشاره به اینکه روستاها و شهرستان‌های استان بیش از پیش نیازمند نوسازی و احداث مدارس مقاوم هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۳۰۰ مدرسه در مناطق محروم و شهرهای استان نیازمند نوسازی و احداث است.

حسامی ادامه داد: روستاها و شهرستان‌های مریوان، بانه، دیواندره و سقز بیشترین مدارس فرسوده را دارند و نیازمند نوسازی است.

وی نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس در ناحیه ۲ شهرستان سنندج را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: این در حالی است که روند نوسازی مدارس در ناحیه یک سنندج مشکلاتی وجود دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان بیان کرد: در امر تجهیز و نوسازی مدارس ۵۰ درصد با مشارکت خیران و ۵۰ درصد با حمایت اداره کل نوسازی مدارس استان انجام می‌شود.

حسامی گفت: از ابتدای فعالیت مجمع خیران مدرسه‌ساز از سال ۷۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ مدرسه از سوی خیران مدرسه‌ساز کردستانی احداث شده است.

کد خبر 32010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha