تبدیل شدن جنگ پ.ک.ک و ترکیه در اقلیم کردستان به یک بحران غیرقابل کنترل

سرویس جهان- سجاد جیهاد هشدار داد اگر دولت عراق ابتکار عمل را در مدیریت بحران در شمال عراق در دست نگیرد جنگ میان ترکیه و پ.ک.ک در این منطقه به یک بحران غیر قابل مهار تبدیل می شود.

به گزارش کردپرس، عملیات تازه ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان هشدار کارشناسان منطقه خاورمیانه را به همراه داشته است. آنها معتقدند با توجه به نقض حریم عراق از سوی ترکیه و پیامدهای این جنگ، ممکن است دامنه این بحران وسیع تر شود.

سجاد جیهاد، تحلیلگر موسسه سنچری در مصاحبه با روزنامه نشنال هشدار داد جنگ میان ترکیه و پ.ک.ک در خاک عراق هر روز در حال گسترش است و به مرحله خطرناکی رسیده است.

او علت گسترش جنگ ترکیه در خاک عراق و اقلیم کردستان را موافق بودن دولت عراق و حزب دموکرات کردستان عراق به عنوان حزب حاکم در اقلیم کردستان با این حمله دانست و گفت دولت ترکیه آزادانه در طول مرز خود با عراق اقدام به نقل و انتقال نیرو و تجهیزات نظامی می کند و دولت عراق هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی دهد.

او هشدار داد جنگ در حال تشدید شدن است. با توجه به این که عراقیها نمی توانند هیچ کاری برای متوقف کردن ترکیه انجام دهند و پ.ک.ک نیز با توجه به این انفعال میدان را در دست گرفته، جنگ در حال پیش رفتن به سمت مرحله ای خطرناک است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد که دولت عراق باید نشان دهد که می تواند روی مرزهای خود برای مدیریت این بحران کنترل داشته باشد در غیر این صورت بحران هر روز پیچیده تر خواهد شد.

کد خبر 31519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha