برگزیدگان سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان ایلام معرفی شدند

سرویس ایلام - برگزیدگان سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان با عنوان اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی در آیینی در مهران معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اعلام این خبر اعلام کرد: در مجموع ۲۳۸ اثر ارسالی به این جشنواره، ۱۷ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

منصور محبی بیان کرد: در بخش زبان/ گویش کُردی قدرت ملکی از ایلام، صغری ناصری از ایلام و زیبا یوسفی از استان ایلام به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش زبان/ گویش لُری نیز علی مرادی از کهگیلویه و بویراحمد، زهرا محمدی‌نیا از کهگیلویه و بویراحمد و فرشته شکری از استان ایلام انتخاب شدند.

به‌گفته‌ وی، هیات داوران در بخش زبان/ گویش تُرکی نیز سهیلا باقریان از باغمیشه استان آذربایجان شرقی، عارف ساسانی از استان آذربایجان شرقی و وحید طلعت از استان آذربایجان غربی معرفی شدند.

وی گفت: در بخش زبان/ گویش عربی نیز محمد باوی از استان خوزستان، عماد الکثیری از استان خوزستان و مسعود محمدی سعیداوی از استان خوزستان برتر اعلام شدند.

وی برگزیدگان بخش زبان/ گویش مازنی را ذبیح‌اله ذبیحی از استان مازندران، معصومه رمضانی از استان مازندران و سمانه ناسوتی از استان مازندران خواند.

به گفته محبی، همچنین هیات داوران در بخش زبان/ گویش گیلکی علیرضا صدیق دوبخشری از استان گیلان و در بخش زبان /گویش اصفهانی خشایار هراتی‌پور از استان اصفهان را برتر شناخت.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در استان یادآور شد: داوری این دوره از کنگره را بهروز سپیدنامه ،عبدالرضا شهبازی، سیدمهدی حسینی‌نژاد، مریم رزاقی، محمدرضا بحری، میثم رنجبر، محمد بشری، سالم پوراحمد، کیومرث مرادی‌مهر، جعفر پوررضوی و فرهاد شاهمرادیان بر عهده داشتند.

کد خبر 31400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha