شهردار ارومیه از زندان شهر را اداره می کند!/ رییس شورا اجازه رای گیری نداد!

سرویس آذربایجان غربی- عضو شورای شهر ارومیه گفت: متاسفانه در جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار ارومیه توسط اعضای شورای شهر، رای‌گیری انجام نشد و رئیس شورا اجازه‌ای این کار را نداد. اکنون شهردار زندانی ارومیه، این شهر را اداره می‌کند.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه در 22 دی ماه، "محمد حضرت پور" شهردار ارومیه دستگیر شد و خبر دستگیری او از سوی عضو شورای شهر تایید شد، علیزاده امامزاده عضو شورا در شامگاه همان روز اظهار داشت: هیئت رئیسه شورا فردا جلسه‌ای در صحن رسمی شورا تشکیل می دهد و احتمال می‌رود که اولین موضوع مطروحه در صحن، انتخاب سرپرست شهردار باشد.

اما جلسه فوق العاده تا از صبح روز 23 دی ماه تا عصر همان روز به طول انجامیده بود نتیجه ایی در بر نداشت چرا که رییس شورای شهر اجازه رای گیری جهت انتخاب سرپرست شهرداری ارومیه را نداده بود.

ابقای شهردار ارومیه و انتخاب معاون به عنوان قائم مقام شهردار در جلسه فوق العاده

در آن جلسه و در حاشیه سی صد و پنجمین جلسه فوق العاده شورای شهر ارومیه حسین پناهی سخنگوی شورای شهر ارومیه درباره نتایج جلسه فوق العاده شورای گفت: با توجه به اتفاقات روز گذشته و صدور بازداشت موقت برای شهردار، با استعلاماتی که از وزارت کشور و دادستان محترم انجام شد ، راه قانونی برای برکناری شهردار فعلا احصا نشده است و آقای حضرت پور تا صدور حکم و تعیین تکلیف نهایی به عنوان شهردار خواهند بود مگر این که در این مدت استیضاح انجام شود.

او تاکید کرد: البته نتیجه نهایی بعد از استعلامات مکتوب با نهادهای مربوطه اعلام خواهد شد اما موقتا برای اینکه در انجام امور مدیریت شهری خللی وارد نشود "غلامرضا عدل دوست" معاون شهرداری، مدیریت این مجموعه را برعهده خواهند داشت.

این مسئله با واکنش محمدرضا علیزاده امامزاده، عضو شورای شهر روبه رو شده است. او می گوید: مسئله بازداشت در گذشته برای یکی از معاونان استانداری آذربایجان‌غربی نیز رخ داده بود. زمانی که حکم بازداشت موقت شهردار منطقه 2 ارومیه صادر شد، پس از یک ساعت سرپرست به جای وی تعیین شد چون این مسئله باید براساس قانون اتفاق می‌افتاد.

از شهردار ارومیه هیچ خبری نیست

عضو شورای شهر ارومیه به تسنیم می گوید: هم اکنون سوال از استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار ارومیه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر این است که زمانی که شهردار به مدت دو ساعت از شهر خارج می‌شود، مکلف است که برای خود جانشین انتخاب کند، در حالی که سه روز است که از شهردار ارومیه هیچ خبری نیست.

او ادامه می دهد: این در حالی است که تمامی مسئولان مربوطه از موضوع بازداشت موقت محمد حضرت‌پور اطلاع دارند و هر چند که امیدواریم که شهردار ارومیه مجرم نباشد، اما تا زمانی که کیفرخواستی برای وی صادر شود، سه ماه به طول می‌انجامد.

دید اعضای شورای شهر ارومیه به مسئله شهردار بسیار تاسف‌آور است

علیزاده امامزاده با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر ارومیه باید به صورت تصریح و شفاف موضع خود را نسبت به ابقای محمد حضرت‌پور در سمت شهردار بیان کنند اضافه می کند: چون روز دوشنبه پس از اعلام بازداشت شهردار، باید هیات رئیسه جلسه‌ای برگزار و سرپرست شهردار مشخص می‌شد بنابراین در این صورت با انتخاب سرپرست، شهردار سابق دیگر نمی‌تواند شهردار باشد.

او با اشاره به اینکه شهردار باید ساکن شهر باشد می گوید: در حالی که هم اکنون حضرت‌پور در پشت میز خود نیست و بنابراین سوال این است که قائم مقام وی به چه حقی قائم مقام می‌شود.

عضو شورای شهر ارومیه تاکید می کند: متاسفانه امروز اعضای شورای شهر ارومیه به اتفاق، به شورای معاونان مراجعه کرده تا به «عدل‌دوست» که به عنوان قائم مقام شهردار ارومیه انتخاب شده، قدرت دهند و بگویند که تو به عنوان قائم مقام و حضرت‌پور به عنوان شهردار زندانی ارومیه، این شهر را اداره می‌کند و بنابراین این دید اعضای شورای شهر به مسئله به این مهمی، بسیار تاسف‌آور است.

پاسخ استاندار آذربایجان‌غربی به تقاضای بازنشستگی شهردار ارومیه چه بود؟!

امام زاده می گوید: اصلی‌ترین وظیفه اعضای شورای شهر پس از رسمیت یافتن، انتخاب شهردار است و هم اکنون باید شهردار ارومیه در پشت میز خود نشسته و شهر را اداره کند در حالی که هیچ شهرداری در این شهر وجود ندارد.

عضو شوای شهر ارومیه همچنین بیان می کند: حتی از قرار معلوم شهردار ارومیه در 7 دی از استاندار آذربایجان‌غربی تقاضای بازنشستگی کرده است در حالی که امروز 24 دی است و معلوم نیست که محمدمهدی شهریاری با آن موافقت کرده یا نکرده و این در حالی است که باید به اعضای شورا نیز اعلام کنند که آیا این اتفاق افتاده یا نیافتاده است.

او اضافه می کند: امروز شورای معاونان تشکیل شده و اعضای شورا نیز در آن حضور خواهند یافت در حالی که شهرداری در این شهر وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متاسفانه در جلسه فوق العاده برای انتخاب شهردار ارومیه در جلسه ایی چند ساعته اعضای شورای شهر، هیچ رای‌گیری انجام نشد و رئیس شورا اجازه‌ای به این مسئله نداد.

به گزارش کردپرس، مدتی است که دستگیری‌ها در شهرداری ارومیه در حال انجام است و اخیراً شهردار دو منطقه چند تن از معاونان و کارشناسان شهرداری های این شهر نیز دستگیر شده‌اند.

کد خبر 3100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha