ناسازگاری رهبران حزب دموکرات کردستان به منافع آمریکا در عراق لطمه می زند

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست آمریکا با اشاره به این که ناسازگاری رهبران حزب دموکرات کردستان عراق به منافع آمریکا در این کشور لطمه زده، خواستار تجدیدنظر در رابطه واشنگتن با رهبران این حزب کردی در عراق شده است.

به گزارش کردپرس، مجله نشنال اینترست آمریکا در یادداشتی موقعیت کنونی سیاسی در عراق و عدم تشکیل دولت جدید در این کشور با وجود گذشت بیش از 6 ماه از برگزاری انتخابات را نتیجه ناسازگاری رهبران حزب دموکرات عراق و بی توجهی به منافع عراق و کشورهای متحد آن دانسته است.

این مجله مخالفت این حزب و رهبران آن با انتخاب برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق با وجود موافقت کشورهای متحد عراق در سال 2018 را از جمله نشانه های ناسازگاری رهبران ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در سیاست و تاکید بر منافع شخصی عنوان کرده است.

در این یادداشت همچنین به مخالفت این حزب با انتخاب مجدد برهم صالح، رئیس جمهور کنونی عراق با وجود اتفاق کشورهای حامی عراق بر سر انتخاب وی و تاکید رهبران حزب دموکرات بر معرفی نامزد خود را از جمله دیگر نشانه های عدم تمایل آنها با اداره کشور عراق از طریق سازش و همگرایی عنوان کرده است.

این نشریه سیاست های گذشته واشنگتن در آنچه مماشات پایان ناپذیر با رهبران حزب دموکرات خوانده را عامل رویکرد بی محابای رهبران حزب دموکرات در عراق و بی توجهی به منافع همه تشکلها در این کشور و نیز متحدان این کشور خوانده است.

این نشریه ادعا کرده است که رویکردهای سیاسی این حزب در خدمت منافع عراق و اقلیم کردستان نیست. بنابراین، آمریکا باید در سایست های خود در مقابل خواسته های آن مماشات را کنار بگذارد زیرا چنین رویکردی از سوی این حزب و رهبران ارشد آن به بی ثباتی در عراق دامن می زند.

البته این نشریه در ادامه گفته است انتخاب های دیگر لزوما انتخاب های ایده آل برای اداره کشور عراق نیستند اما مضرات آنها کمتر است.

کد خبر 30723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha