گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان تحت کنترل بغداد نیستند و باید بسته شوند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس کمیسیون کشاورزی و آب در مجلس عراق ضمن تاکید بر لزوم تسلط دولت فدرال بر همه گذرگاه های مرزی، خواهان تعطیلی گذرگاه های اقلیم کردستان شد.

به گزارش کردپرس، سلام الشمری، رئیس کمیسیون کشاورزی و آب در مجلس نمایندگان عراق بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع)، تعیین تکلیف گذرگاه های مرزی و تسلط دولت فدرال بر همه آنها را باعث اطمینان از تامین امنیت غذایی برشمرد.

الشمری در این باره اعلام کرد که کمیسیون کشاورزی و آب در مجلس نمایندگان عراق در یک نامه رسمی به مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید دولت فدرال، از وی درخواست کرده تا تدابیر لازم و قاطع برای تعیین تکلیف گذرگاه های مرزی این کشور اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب در مجلس عراق همچنین تاکید کرد که برخی گذرگاه های غیر رسمی در اقلیم کردستان وجود دارند که تحت کنترل قرار نگرفتند و درآمدهای آنها نیز تحویل دولت فدرال داده نمی شود.

این نماینده مجلس عراق از هم پیمانی سائرون وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر، ضمن تاکید بر این که گذرگاه های رسمی اقلیم کردستان نیز تحت کنترل دولت فدرال نیستند، خواهان تعطیلی آنها شد.

کد خبر 304272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha