سد سیازاخ دیواندره  تا پایان شهریور ماه سال جاری آبگیری می شود

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سد سیازاخ دیواندره به دلیل نبود اعتبار، سال‌های متوالی پیشرفتی نداشته و امیدواریم با جذب اعتبار لازم این سد تا پایان شهریور ماه سال جاری آبگیری شود.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد در حاشیه بازدید از سد سیازاخ دیواندره که با هدف اجرای مصوبات سفر وزیر نیرو به کردستان برگزار شد، گفت: هدف از این بازدید به حرکت درآوردن چرخه‌های سد است که در گام اول اعتبار لازم برای آغاز به کار پیمانکاران، تأمین شده و در حال حاضر 3 پیمانکار «ژینگه، کوه بنان و فرادید میهن» مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجموعه کارکنان حوزه طرح و توسعه آب منطقه‌ای و پیمانکاران این سد به صورت جهادی مشغول به فعالیت هستند، این نوید را به مردم دیواندره می دهیم که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ابتدای سال آبی جاری این سد تا ظرفیت 20 میلیون متر مکعب آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: عمده وعده‌هایی که وزیر نیرو برای تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام این استان داده بود، محقق شده که در حال حاضر برای آبرسانی به سد بانه، مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار نقد و برای سد سیازاخ نیز در اواخر سال گذشته 20 میلیارد تومان در اختیار این شرکت قرار داده شده که بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

آریانژاد ادامه داد: در حال حاضر سد سیازاخ 9 میلیون متر مکعب آب ذخیر دارد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 3 میلیون متر مکعب بود و امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته و بارش‌های مناسب و ذخیره سازی آب، مردم و کشاورزان شهرستان دیواندره در تأمین آب مشکلی نخواهند داشت.

وی به وضعیت مسائل و مشکلات روستاهای شیخ حیدر، گله‌سور و کاقلی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص با پیمانکار جلسات متعددی برگزار شده و در نهایت تلاش این مجموعه بر آن است تا به حول و قوه الهی، موارد مربوط به این روستاها تا مرداد ماه سال جاری مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: تکمیل سد سیازاخ بعد از ۱۸ سال، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بود که در سفر وزیر نیرو 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد اختصاص یافت.

آریانژاد با اشاره به گنجایش ۲۳۰ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد سیازاخ، گفت: در حال حاضر ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده تا امسال مردم شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو برای تهیه آب شرب مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: برای تصفیه خانه فاضلاب نیز در سفر وزیر نیرو 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که امروز 12 میلیارد تومان آن برای ادامه و تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد.

کد خبر 30215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha