وزیر جهاد کشاورزی مشکل دامداران را پیگیری کند

سرویس ایلام - رییس مجمع نمایندگان ایلام به وزرای جهاد کشاورزی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مسئولان ستاد کل در صحن علنی مجلس تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی عنوان کرد: امیدوارم در ماه رمضان که ماه حضرت امیرالمومنین (ع) و توجه به فقرا و نیازمندان است در شرایط بد اقتصادی کنونی، مسئولان به سفره های خالی محرومان نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه دامداران به علت خشکسالی و نبود علوفه با مشکلات متعددی مواجهند، تاکید کرد: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم تا به این موضوع رسیدگی کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: دامداران زمانی در اقتصاد کشور نقش آفرین بودند، اما امروز به علت خشکسالی های پی در پی و نبود امکانات علوفه، دام‌هایشان را واگذار می‌کنند و در آینده نزدیک به آمار بیکاران اضافه خواهند شد.

بسطامی گفت: تقاضا دارم هر چه سریع‌تر و با فوریت جلسه ای با مسئولان سازمان امور عشایری و پشتیبانی امور دام کشور برگزار و مشکل دامداران در سراسر کشور حل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: البته قبلا هم در مورد صادرات دام و فروش احشام غیرمولد در کشور قول هایی داده شده بود، اما متاسفانه این وعده ها به منصه عمل نرسید.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شش استان جمعی کشور در جلسه ای با حضور وزیر دفاع و معاونان ایشان و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص تعیین حدود مناطق جنگی برگزار کردند و مقرر شد با توجه به مطالبه نمایندگان این شش استان، حدود مناطق جنگی مشخص و حقوق افرادی که در دوران سخت در خط مقدم دفاع از نظام حضور داشتند، توجه شود.

بسطامی افزود: اما تا کنون به این امر توجه نشده و علی رغم پیگیری‌های متعدد نمایندگان مناطق جنگی به این موضوع بی توجهی می‌شود.

کد خبر 30140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha