به دنبال ایجاد یک حکومت کثرت گرا و مشارکتی هستیم

سرویس ترکیه - رئیس شاخه زنان CHP هدف از ائتلاف 6 حزب اپوزیسیون ترکیه را ایجاد نظامی کثرت گرا دانست که همه لایه های جامعه را در بر می گیرد.

به گزارش کردپرس، آیلین نازلی کایا رئیس شاخه زنان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنانی اعلام کرد که هدف 6 حزب اپوزیسیون ترکیه ایجاد نظامی کثرت گرا و مشارکتی است که همه لایه های اجتماع را در بر بگیرد.

به نوشته جمهوریت، نازلی کایا در مراسمی با حضور رؤسای شاخه زنان CHP، با به اشتراک گذاشتن داده های گزارش سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه، اعلام کرد که ترکیه در آمار خشونت علیه زنان رتبه اول را در بین کشورهای مطرح شده در این گزارش دارد.

او تنها راه تغییر این وضعیت را در اعمال سیاست های برابری طلبانه دانست و گفت: «ما مصمم به بازگرداندن ترکیه به حکومتی دموکراتیک و سکولار هستیم که در آن همه افراد از جمله زنان به طور برابر نمایندگی شوند. ما حق مردم را به آنها باز خواهیم گرداند.»

رئیس شاخه زنان CHP با اشاره به نشست های شش حزب اپوزیسیون ترکیه شامل CHP، حزب خوب (İP)، حزب سعادت، حزب دموکرات ترکیه (DP)، حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA)، و حزب آینده (Gelecek Partisi)، و توافق آنها بر سر ایجاد نظام پارلمانی تقویت شده، اعلام کرد که احزاب اپوزیسیون در حال آماده سازی نقشه راه نظام جدید هستند.

نازلی کایا افزود: «همانطور که در توافقنامه "نظام پارلمانی تقویت شده" که به امضای 6 رهبر اپوزیسیون رسیده، اعلام کردیم، ما به عنوان اپوزیسیون ترکیه با سیاست کل گرایانه، به دنبال ایجاد دموکراسی کثرت گرایانه و مشارکتی هستیم که حقوق و آزادی های انسان ها، آزادی بیان، و آزادی عقیده و مذهب، در آن تضمین شود. پس از اولین انتخابات برابری را در این کشور حاکم خواهیم کرد.»

کد خبر 30034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha