محور ارومیه -مهاباد در صدر تصادفات نوروزی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: محور ارومیه - مهاباد، محور میاندوآب - شاهین دژ و محور بند - زیوه به ترتیب بیشترین تصادفات و سوانح جاده ای را در میان محورهای مواصلاتی استان در طول اجرای طرح نوروزی به خود اختصاص داده اند.

به کردپرس، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در سومین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پایان ۵ فروردین سال جاری متاسفانه ۶ فقره تصادف منجر به فوت با ۱۳ فوتی در استان رخ داده که این مقدار ۴۰ درصد کاهش را در تعداد تصادفات فوتی و بدون تغییر را در تعداد فوت شده گان نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

او با تاکید بر لزوم آگاهی و فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پخش برنامه های آموزشی از صدا و سیما و فضای مجازی گفت : مسافرین و کاربران جاده ای در طول ایام نوروزی سفرهای خود را مدیریت کنند و با سرعت مطمئنه و رعایت تمام قوانین در محورهای استان تردد کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار و ناخواسته نشوند.

رهبردین اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام گرفته عدم توجه به جلو با ۴۳ درصد ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۸ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۰ درصد عمده ترین دلایل بروز تصادفات جاده ای در استان در طول اجرای طرح نوروزی تاکنون بوده است.

او گفت : از نظر نوع برخورد در تصادفات رخ داده طرح نوروزی تا ۵ فروردین ماه سال جاری نیز برخورد وسیله با وسیله با ۵۰ درصد ، واژگونی و خروج از جاده با ۳۸ درصد و وسیله با شی ثابت نیز با ۶ درصد از عمده ترین شکل سوانح رخ داده، بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: محور ارومیه - مهاباد با ۱۳ درصد ، محور میاندوآب - شاهین دژ با ۷ درصد و محور بند - زیوه با ۶ درصد به ترتیب بیشترین تصادفات و سوانح جاده ای را در میان محورهای مواصلاتی استان در طول اجرای طرح نوروزی به خود اختصاص داده اند.

رهبردین بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا پایان ۵ فروردین ماه سال جاری ، ۶۶ درصد از تصادفات جاده ای در محورهای اصلی ، ۲۴ درصد در محورهای فرعی و ۱۰ درصد نیز در محورهای روستایی رخ داده است.

او در پایان با اشاره به پیشنهاد بجای مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برای بکارگیری بیشتر خودرو های دستگاه‌های اجرایی برای افزایش گشت ها و نظارت‌های مستمر جاده ای گفت: بی شک این کار تاثیر زیادی در کاهش سوانج جاده ای در ایام باقی مانده از طرح نوروزی سال جاری خواهد داشت.

کد خبر 29806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha