مدارس آذربایجان غربی از چهاردهم فروردین حضوری می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از چهاردهم فروردین ماه، تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس انجام خواهد شد.

به گزارش کردپرس، جواد جنگی، ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه همه معلمان، اعم از کادرآموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری شده اند، افزود: نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزشهای مدارس و دانشگاه ها و باتوجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان، پس از تعطیلات نوروزی آموزش در مدارس استان حضوری خواهد بود.

جنگی با اذعان به اینکه حضور عوامل اجرایی طبق برنامه هفتگی مدارس الزامی است؛ بیان کرد: تمامی فعالیتهای تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمامدروس به صورت حضوری با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاسهای درس انجام خواهد شد.

او ادامه داد: ظرفیتهای مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، گفت: اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیاء محترم دانش آموزان از طریق روابط عمومی ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمنهای اولیاء و مربیان، تریبون نمازهای جمعه، رسانه ها، گروه های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی های شهری به گونه ای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود .

او بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر از نظر کرونایی شهر قرمز در سطح استان وجود ندارد و از سویی دیگر فرآیند واکسیناسیون در بخش معلمان و دانش آموزان بسیار رضایت بخش است.

جنگی ادامه داد: 37 درصد دانش آموزان 5 تا 12 سال، 91 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال و 97 درصد معلمان استان واکسینه شده اند.

او با اشاره به پرداخت معوقات معلمان نیز گفت: پرداخت حق التدریس معلمان در حال انجام است و تنها دو ماه بهمن و اسفند باقی مانده است. همچنین پرداختهای صورت گرفته اخیر، در حوزه سرانه مدارس بویژه سرانه مدارس شبانه روزی و هنرستانها بسیار امیدبخش است.

کد خبر 29802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha