افزایش کم سابقه گردشگران غربی در عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با وجود اخطار دولت‌های غربی درباره خطرات ورود گردشگران این کشور به عراق، آمار ورود این افراد به عراق در مقایسه با دو سال پیش افزایش سه برابری را نشان می دهد.

به گزارش کردپرس دولتهای غربی همچنان با انتشار اخطارهایی شهروندان خود را از سفر به عراق بر حذر می دارند.

با این حال، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از افزایش چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس به عراق خبر داده است. بر اساس این گزارش، با وجود تداوم تهدیدهای امنیتی گروه های تروریستی مانند داعش در عراق و ادامه نابسامانی در این کشور، گردشگران غربی علاقه وافری برای سفر به مناطق توریستی عراق از جمله مکان های تاریخی آن نشان داده‌اند.

برخی شهروندان غربی به این خبرگزاری گفته‌اند با وجود رفع نشدن تهدیدات امنیتی عراق را جزو مکانهای مهم جهان برای سفر قرار داده اند. اور و بابل از جمله مکان‌های مورد علاقه گردشگران خارجی توصیف شده اند.

بر اساس این گزارش، عراق سال گذشته ۱۰۷ هزار گردشگر خارجی از جمله از کشورهای انگلیس، فرانسه، آمریکا، ترکیه و نروژ جذب کرده است. این آمار سه برابر میزان گردشگران خارجی است که در سال ۲۰۲۰ از عراق دیدن کردند. ورود صدها هزار زائر خارجی برای زیارت مکان های مذهبی عراق در این آمار گنجانده نشده است.

برخی دست اندرکاران حوزه گردشگری عراق به خبرگزاری فرانسه گفته اند اگر زیرساخت‌های گردشگری در این کشور توسعه پیدا کند گردشگران خارجی بیشتری از عراق دیدن کرده و به توسعه این صنعت کمک خواهند کرد.

کد خبر 29719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha