احتمال به تعویق افتادن زمان انتخاب رئیس جمهور عراق

سرويس جهان- دو کارشناس‌ مسائل عراق معتقدند با اینکه شنبه 26 مارس برای رای نمانیدگان مجلس عراق به رئیس جمهور جدید این کشور اعلام شده، اما به دلیل ادامه اختلافات بویژه میان کردها،ممکن است زمان تعیین رئیس جمهور عراق به وقت دیگری موکول شود.

به گزارش کردپرس، با اینکه روز شنبه 26 مارس برای تعیین رئیس جمهور جدید عراق در پارلمان اين کشور تعیین شده، اما دو کارشناس مسائل عراق معتقدند با توجه به حل نشدن اختلافات بر سر این موضوع، ممکن است رییس جمهور جدید عراق در این روز انتخاب نشود.

رناد منصور،پژوهشگر مسائل عراق در اندیشکده چتم هاوس لندن در این‌باره به روزنامه نشنال گفته است بالاخره عراق یک رییس جمهور جدید خواهد داشت اما با توجه به نیاز به اجماع میان طرفین مختلف و اینکه آنهایی که رییس جمهور را انتخاب می کنند، نخست وزیر را هم انتخاب می کنند و اختلافات همچنان ادامه دارد، ممکن است تعیین رییس جمهور عراق به وقت دیگری موكول شود.

سجاد جیهاد از موسسه سنچری نیز با اشاره به اینکه اختلافات میان دو حزب کردی اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق بر سر این موضوع ادامه دارد،ممکن است موضوع انتخاب رییس جمهور عراق به تعویق بیافتد.

او به روزنامه نشنال گفته است که احتمال دارد نه نامزد حزب دموکرات و نه نامزد حزب اتحادیه میهنی به عنوان رییس جمهور عراق انتخاب نشود بلکه نامزد مستقل کردی این پست را در اختيار بگیرد.

کد خبر 29467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha