۹۷ مصوبه برای توسعه تکاب/ تشدید نظارت دولت در بخش اکتشافات معدنی

سرویس آذربايجان غربى- در هفتمین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، اینبار در روزهای پایانی سال، ۹۷ مصوبه برای شتاب بخشیدن به توسعه تکاب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

به گزارش کردپرس، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ۹۷ مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای توسعه تکاب گفت: این مصوبه ها شامل ۸۰ مصوبه در بخش عمرانی و ۱۷ مصوبه در بخش اقتصادی ریل گذاری برای توسعه این شهرستان است که اجرای آنها موجب پیشرفت و آبادانی تکاب خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: براساس این مصوبه ها راه های دسترسی روستایی و اصلی شهرستان طی یک برنامه میان مدت و بلندمدت آسفالت خواهد شد و در حوزه های بهداشت و درمان، گردشگری، ورزشی و آموزشی به همت مدیران دستگاه ها، شاهد اجرابی شدن مصوبات این سفر خواهیم بود.

او اظهارکرد: تکاب یکی از شهرهای برخوردار از نعمت های الهی و قطب معدنی کشور است اما از نظر زیرساخت های عمومی و اقتصاد دارای عقب ماندگی ها و شاخص های این شهرستان هنور توسعه نیافته است.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از میزبانی صمیمی و شایسته مردم این شهرستان، ادامه داد: در این سفر بازدیدهای میدانی از روستاهای دورافتاده وو سخت گذر انجام شد و از نزدیک و بدون واسطه با مشکلات مردم آشنا و بر ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان اشراف و آگاهی پیدا کردیم.

معتمدیان اضافه کرد: در تعدادی از روستاهای تکاب که از امکانات و زیرساخت های کمتری برخوردار هستند با اهالی دیدار و برای رفع مشکلات روستاها دستوراتی صادر کردیم.

او با بیان اینکه در سفر به تکاب کمبودها شناسایی و احصا شد و برای رفع آنها و سایر نارسایی های شهرستان با تعریف پروژه های عمرانی و اقتصادی تلاش کردیم تکاب به میانگین کشوری در شاخص های توسعه اقتصادی نزدیک تر شود.

طرح جامع گردشگری تکاب تدوین می شود

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه با وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، اقتصاد گردشگری تکاب باید متحول شود، اضافه کرد: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی استان طرح جامع گردشگری تکاب جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی در این بخش تدوین می شود.

معتمدیان افرود: توسعه معادن و نگرانی زیست محیطی و صیانت از عرصه های طبیعی و ملی از اولویت های جدی ما است به طوری که توسعه و اکتشاف معادن باید همزمان با ایجاد واحدهای فرآوری برای اشتغال باشد.

او تاکید کرد: نظارت دولت در بخش مختلف اکتشافات معدنی، زیست محیطی، حفظ سلامت مردم و صیانت ار عرصه های طبیعی شهرستان تشدید می شود.

روستاهای مناطق سخت گذر تکاب در بن بست قرارگرفته اند

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نهضت گازرسانی به مناطق روستایی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باتوجه به کوهستانی، سردسیر و سخت‌گذر بودن چهار روستای دورافتاده منطقه اوریات بخش تخت سلیمان در جنوب استان، گازرسانی به این روستاها با تمهید مناسب تسریع می‌یابد.

معتمدیان همچنین در جمع اهالی روستای سخت‌گذر آق اطاق اوریات بخش تخت سلیمان با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه در بن بست قرارگرفته و با مرکز شهر فاصله زیادی دارند، افزود: از این رو باید گازرسانی به روستاهای آق اطاق، آرپاچایی، جداقیه و عربشاه اوریات در اسرع وقت انجام شود.

او اضافه کرد: درصدد هستیم اهالی این روستاها در فصل زمستان دغدغه تامین نفت و سوخت مورد نیاز خود را نداشته باشند.

عقب افتادگی بالای تکاب در گازرسانی!

استاندار با بیان اینکه تلاش می کنیم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی گازرسانی شود، اظهار کرد: سردسیرتر از این مناطق وجود ندارد و گازرسانی به آنها واجب است براین اساس شرکت گاز مجوزهای لازم را با اولویت اخذ کرده تا اهالی این مناطق سخت‌گذر از گاز طبیعی بهره مند شوند.

او در پایان گفت: تکاب از شهرهایی است که در بخش گازرسانی عقب افتادگی زیادی دارد و وضعیت مناسبی در این بخش نداریم و تلاش می کنیم این عقب ماندگی جبران شود.

کد خبر 29357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha