عضو فراکسیون حزب دمکرات در مجلس عراق: ریبر احمد به آسانی رأی اعتماد خواهد گرفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان با تأکید بر امکان رأی آوردن نامزد مورد نظر این حزب برای ریاست جمهوری، تصریح کرد ریبر احمد به آسانی از مجلس عراق رأی اعتماد خواهد گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "شریف سلیمان" عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق در این باره گفت: دو راه برای انتخاب رئیس جمهور وجود دارد که اولین راه توافق و تفاهم با سایر جریانات سیاسی با هدف کسب رأی اعتماد برای ریبر احمد نامزد مورد نظر حزب دمکرات کردستان است.

شریف سلیمان افزود: راه دوم، اعتماد حزب دمکرات کردستان به همپیمانانش در ائتلاف سه گانه با هدف کسب رأی مورد نیاز برای نامزد این پست و انتخاب ریبر احمد به ریاست جمهوری عراق است.

این نماینده مجلس عراق تصریح کرد: توافق بین نیروهای سیاسی برای کسب رأی اعتماد در صورت توافق بر سر ریبر احمد، به عنوان نامزد ریاست جمهوری به نفع همگان است.

یادآور می شود غیاث سورچی عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اخیرا اعلام کرده بود که درباره انتخاب رئیس جمهور با این حزب هیچ گونه رایزنی و گفتگویی انجام نگرفته است و شرایط کنونی، ایجاب می کند جریانات کرد نیز مانند احزاب شیعه و سنی برای حل مشکلات داخلی، اندکی از مواضعشان عقب نشینی کنند.

کد خبر 29151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha