اعلام اسامی شرکت های "فاسد" وابسته به مسئولین کُرد در استان های مرکزی و جنوبی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون فتح در مجلس عراق اسامی شرکت های فاسد وابسته به کردها را که در بخش های مختلف اقتصادی استان های مرکزی و جنوبی این کشور فعالیت می کنند اعلام کرد. به گفته این نماینده عراقی، شرکت های مذکور وابسته به مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و سایر مسئولان اقلیم کردستان هستند و در راستای برنامه های سیاسی و اهداف بیگانگان برای القای بی ثباتی در کشور، به صورت عمدی اقدام به تعلل در اجرای پروژه ها می کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمد البلداوی" در این باره گفت: حجم سرمایه گذاری کردها در استان های مرکزی و جنوبی عراق بسیار زیاد است و این شرکت ها از چند سال پیش تاکنون در زمینه های مختلف اقتصادی و به طور مشخص بخش نفت، برق، حمل و نقل، بازرگانی و ارتباطات فعالیت می کنند.

البلداوی افزود: همه شرکت های مذکور متهم به فساد و تعلل و عدم انجام پروژه هایی هستند که دولت با آنها اقدام به بستن قرارداد نموده است. اما شکست ناکامی آنها به طور قعطی به اثبات رسیده است.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: اکثر شرکت های فعال در مناطق مرکزی و اقلیم کردستان، وابسته به مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات و سایر مسئولان اقلیم هستند که از آن جمله می توان به شرکت های "کار"، "عثمان قادر"، "قیوان"، "کورک"، "آسیا سل" و سایر شرکت هایی اشاره کرد که به همراه شرکت های خارجی، شرکت های دیگری را تشکیل داده اند.

البلداوی از دولت آتی عراق خواست دستور شماره 347 دولت کاظمی مبنی بر توقف اجرای پروژه های عقب مانده را ابطال نماید. زیرا این دستور باعث تأمین حمایت قانونی از پروژه های مذکور شده است و لغو آن، باعث پیگرد و بازخواست قانونی از دولت کاظمی خواهد شد.

کد خبر 28892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha