ورود بیش از 20 هزار پناهجوی اوکراینی به خاک ترکیه

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تا کنون 20 هزار پناهجوی اوکراینی وارد خاک ترکیه شده اند.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که تا این لحظه بیش از 20 هزار نفر پناهجوی اوکراینی از کشورهای ثالث وارد خاک ترکیه شده اند. او همچنین اعلام کرد که ترکیه بین پناهجویان سبزه رو و چشم آبی خود تبعیض قائل نخواهد شد.

به نوشته آژانس خبری DHA وزیر کشور ترکیه گفت: «ما تخمین می زنیم که بیش از یک و نیم میلیون نفر پناهجوی اوکراینی وارد خاک ترکیه شوند. تا این لحظه بیش از 20 هزار پناهجوی اوکراینی از طریق کشورهای ثالث وارد خاک ترکیه شده اند.»

او افزود: «پناهجویان اوکراینی روی سر ما جا دارند و هر کاری از ما ساخته باشد برای آنها انجام خواهیم داد و تفاوتی بین پناهجویان چشم آبی با دیگر پناهجویان نخواهیم گذاشت.»

سویلو با بیان این که جهان به سوی فاجعه پیش می رود گفت: «در حالی که برخی کشورهای جهان در حال ایجاد فاجعه در جهان هستند، برخی از پس دادن سامانه های S-400 روسی بحث می کنند. ما نمی توانیم سامانه های S-400 خود را پس بدهیم زیرا آنها را خریده ایم تا در مواقعی که مورد حمله یک کشور دیگر قرار گرفتیم با آنها از خود دفاع کنیم. اگر اوکراین امروز چنین امکانی داشت آیا دچار حمله می شد؟ آنها می خواهند ترکیه مکانیزم دفاعی نداشته باشد و هر کسی که به ما حمله کرد در برابر او تسلیم شویم.»

کد خبر 28688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha