دانش آموزان باید در اوج پیک ششم کرونا در مدارس حضور یابند!

سرویس آذربایجان غربی- در حالی که قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید١٩ اعلام کرده بود؛ «ابتلای کودکان در موج ششم با امیکرون بسیار بالا و گسترده است و زنگ خطر به صدا درآمده»، اکنون ستاد مقابله با کرونای آذربایجان غربی تصمیم به آموزش حضوری آن هم در ١٠ روز پایانی سال گرفته است!!

به گزارش کردپرس، هنوز ٩ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و ٤ شهرستان هم در حالت نارنجی و شکننده هستند و تغییر چشم گیری در وضعیت نقشه کرونای استان حاصل نشده است، اما آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: از امروز ۱۶ اسفند، آموزش دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

این تصمیم در حالی بنا به دستور ستاد مقابله با بیماری کرونای استان آذربایجان غربی اتخاذ شده، که تنها ١٠ روز به پایان سال تحصیلی باقی مانده و مسئله حضور دانش آموزان در مدارس در این وضعیت قرمز کرونا بسیار مورد انتقاد والدین قرار گرفته است.

از سویی دیگر ستاد مقابله با بیماری کرونای استان آذربایجان غربی، اعلام کرده در صورت مشاهده علائم کرونا در یک یا چند کلاس درس، به تشخیص و پیشنهاد *شورای مدرسه* با مدیریت آموزش و پرورش آموزش دانش آموزان در کلاس‌های درس یاد شده می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد انجام پذیرد.

البته این تصمیم باید ابتدا با ابلاغ به ستاد مقابله با کرونای شهرستان و کسب مجوز از این ستاد باشد! در میانه این کاغذ بازی ها و کسب اجازه و درخواست مجوز برای تعطیلی یک کلاس درس ممکن است دانش آموزان بسیاری به بیماری کرونا مبتلا شوند. کما اینکه هنوز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان تکمیل نشده است و سویه امیکرون هم غالب شده بود.

در بهمن ماه امسال آذربایجان غربی با افزایش قابل توجه مرگ و میر مبتلایان به کرونا و سه رقمی شدن روزانه مبتلایان روبه رو بوده است.

این در حالی است که پیشتر ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، نحوه فعالیت مدارس استان در وضعیت قرمز و نارنجی، را در تمامی مدارس شهری و روستایی در مقاطع مختلف تحصیلی به استثنای مدارس روستایی فاقد اینترنت، "غیرحضوری" و در بستر فضای مجازی "شبکه شاد" اعلام می کرد اما اکنون در ١٠ روز پایانی سال بر خلاف روال سابق حضور دانش آموزان در کل استان را درخواست کرده است!

از یاد نبریم که بر اساس اعلام دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ استان، «تعداد کودکان بستری شده از اول بهمن ماه به علت کرونا افزایش قابل توجهی داشت و زنگ خطر برای کودکان به صدا درآمد».

این قرارگاه، حتی اعلام کرده بود؛ «ابتلای کودکان در موج ششم با امیکرون بسیار بالا و گسترده است، اگرچه بالای ٩٠ درصد بی علامت، کم علامت و خفیف است اما درصد محدودی (که در کل با عنایت به گستردگی قابل توجه است)، بستری و فوت خواهند شد»!

حال چگونه است که ستاد مقابله با بیماری کرونای استان آذربایجان غربی تصمیم به آموزش حضوری در روزهای پایانی سال گرفته است!!

با توجه به اینکه میزان انتشار و مسری بودن اومیکرون بسیار بالا است و گرفتاری ها خوشه ای و خانوادگی است و در مدت ٢۴ ساعت تمام اعضا خانواده گرفتار می شوند گرچه درصد قابل توجهی بدون علامت باشند، حضور دانش آموزان در مدارس و در این شرایط بر نگرانی ها افزوده است. کما اینکه در هفته های پایانی بهمن ماه ۵ کودک زیر ۵ سال استان در اثر ابتلا به کرونا و شدت آن فوت شده اند.

به گزارش کردپرس، در حال حاضر وضعیت کرونا در ۹ شهر استان از جمله ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره، چالدران، پلدشت و شوط، تکاب و نقده قرمز است. ٤ شهرستان بوکان، شاهین دژ، ماکو و میاندوآب هم در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، سردشت و اشنویه هم در وضعیت زرد هستند.

تا به امروز ٧ هزار و ٤٣٦ نفر در استاب بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند و ٣٥٢ هزار و ٨٨١ نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند.

کد خبر 28660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha