ائتلاف سه گانه تفاهماتی با نمایندگان مستقل درباره انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق اعلام کرد ائتلاف سه گانه (متشکل از حزب دمکرات، جریان صدر و ائتلاف السیاده) با نمایندگان مستقل در زمینه مسائل سیاسی از جمله انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و تشکیل دولت آتی عراق، توافقاتی دارد و "ریبر احمد" همچنان تنها نامزد حزب دمکرات برای پست ریاست جمهوری عراق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق "واع" شریف سلیمان در این باره گفت: با رأی 203 نماینده [از مجموع 329 نماینده] مجلس عراق، ثبت نام مجدد از نامزدهای پست ریاست جمهوری عراق به مدت سه روز تصویب شد. این امر نشان می دهد مجلس بر تکمیل انجام رویدادهای قانونی از طریق انتخاب رئیس جمهور تأکید دارد.

شریف سلیمان افزود: ائتلاف سه گانه، به همراه شماری از نمایندگان سایر جریانات از ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری برای خروج از بن بست کنونی و تشکیل دولت جدید عراق حمایت کردند.

عضو فراکسیون حزب دمکرات تصریح کرد: تفاهمات بین نیروهای سیاسی برای انتخاب مسئولان مذکور ادامه دارد و گفتگوها در این زمینه متوقف نشده است. همچنین ائتلاف سه گانه با نمایندگان مستقل در زمینه یافتن راه حل هایی برای رأی گیری درباره نامزدهای ریاست جمهوری به هم نزدیک شده اند.

شریف سلیمان خاطرنشان کرد: حزب دمکرات کردستان، نامزد مشخص و ثابت و یگانه ای برای پست ریاست جمهوری دارد که همان "ریبر احمد" است و با توجه به توافقات و تفاهمات برای حمایت از وی، نامبرده از شانس خوبی برای رأی آوردن برخوردار است.

یادآور می شود مجلس عراق روز شنبه تصویب که ثبت نام مجدد از نامزدهای پست ریاست جمهوری از روز یکشنبه به مدت سه روز آغاز شود.

کد خبر 28581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha