بازگشت صدها آواره عراقی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- یکی از مقامات کرد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت ۸۰۰ شهروند عراقی که در جریان حمله داعش به سوریه پناه برده بودند به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش کردپرس، یکی از مقامات کرد سوریه از تلاش برای بازگشت همه شهروندان عراقی به کشورشان با خبر داد که در جریان گسترش قلمرو داعش در عراق آواره شمال شرق سوریه شده بودند.

این مقام کرد سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است ۸۰۰ شهروند عراقی روز پنجشنبه به کشورشان بازگشتند و چند صد تن دیگر نیز در آینده ای نزدیک به عراق باز می گردد.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است این افراد از طریق اتوبوس و گذرگاه یعروبیه به عراق بازگردانده شدند.

بر اساس این گزارش، طبق توافق مقامات کرد سوریه و دولت عراق، آوارگان بیشتری به عراق بازگردانده خواهد شد. این افراد در روستاهای نزدیک مرز عراق و در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ساکن شده بودند.

یک مقام عراقی نیز گفته است دولت عراق در یک سال گذشته مشغول شناسایی شهروندان عراقی ساکن این مناطق بوده است و این افراد با توجه به وضعیت بد اقتصادی شمال شرق سوریه در مضیقه بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه تعداد بیشتری از از شهروندان عراقی کهه گفته می شود با داعش ارتباط داشته اند، در اردوگاههای تحت کنترل کردهای سوریه بویژه اردوگاه الهول به سر می‌بردند که گفت و گو بر سر بازگشت این افراد به عراق نیز ادامه دارد.

کد خبر 28494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha