اتحادیه میهنی پیشنهاد حزب دمکرات مبنی بر واگذاری ریاست جمهوری در مقابل سایر مناصب را رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان با رد پیشنهاد حزب دمکرات مبنی بر واگذاری پست ریاست جمهوری در مقابل دریافت وزارتخانه های حاکمیتی و نایب رئیسی مجلس عراق را رد و بر اصرار حزبش در زمینه در اختیار داشتن پست ریاست جمهوری تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "غیاث سورچی" در این باره گفت: انتخاب رئیس جمهور نیازمند توافق جریانات شیعه است و نه چارچوب هماهنگی و اتحادیه میهنی می توانند در این زمینه به تنهایی موفق شوند و نه ائتلاف سه گانه به تنهایی قادر به انجام این کار خواهند بود.

غیاث سورچی همچنین گفت: فارغ از اینکه رئیس جمهور نامزد کدامیک از دو حزب دمکرات یا اتحادیه میهنی یا مستقل خواهد بود بعید به نظر می رسد در صورت عدم توافق جریانات شیعه با یکدیگر و تکمیل حد نصاب دو سوم مجلس، رئیس جمهور عراق انتخاب شود. بنابراین، رئیس جمهور بدون توافق داخلی بین جریانات شیعه، انتخاب نخواهد شد.

یادآور می شود صحنه سیاسی عراق با دودستگی شدیدی مواجه شده است. از یک سو حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی بر سر انتخاب رئیس جمهور دچار اختلاف هستند و از سوی دیگر، جریانات شیعه به دو دسته جریان صدر و چارچوب هماهنگی تقسیم شده اند و تلاش ها برای ایجاد ائتلاف و به توافق رسیدن طرفین تاکنون بی نتیجه بوده است.

کد خبر 28479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha