پای رشوه بگیران  معادن مهاباد و تکاب به محاکم قضایی باز شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ نفر از صاحبان مجوز بهره‌برداری از معادن، کارشناسان حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و منابع طبیعی به لحاظ دریافت رشوه در صدور مجوزهای غیرقانونی برداشت از این معادن با صدور حکم قضایی محکوم شدند.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ ناصر عتباتی افزود: این افراد در شهرستان‌های مهاباد و تکاب بودند که به مجازات حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و شلاق تعزیری محکوم شده‌اند.

او ادامه داد: این پرونده با گزارش پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در شعبه ویژه بازپرسی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پس از انجام تحقیقات کامل و صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری ۲ ارومیه رسیدگی قضایی با حضور متهمان و وکلای آنان معمول و رای محکومیت متهمان صادر و پس از تجدیدنظر خواهی متهمان پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته و رای قطعی در این خصوص صادر شده است.

عتباتی اضافه کرد: منابع ملی و طبیعی جزء حقوق عامه و بیت المال هستند و حفظ و صیانت از آنها تکلیف همگانی، به خصوص ادارات متولی در این امر است.

او گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تعدادی سودجو با انتفاع غیرقانونی، حقوق عامه را تضییع و به نفع شخصی برداشت کنند و با افرادی هم که در ادارات و نهادهای متولی در ارتکاب این جرایم و تخلفات مشارکت یا معاونت می کنند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

کد خبر 28275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha