برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق کار بسیار دشواری است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از اعضای کمیسیون حقوقی مجلس عراق تاکید کرد که این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام کار بسیار دشواری پیش رو دارد.

به گزارش کردپرس، سلیم حمزه شوشکه‌ای، عضو کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون جماعت اسلامی کردستان (کومه‌ل) در گفت و گو با پایگاه خبری عین العراق نیوز تاکید کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور کار بسیار دشواری است و دلایل خود در این باره را نیز برشمرد.

این نماینده جماعت اسلامی کردستان در این باره اظهار داشت: برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، به دلیل وضعیت مالی و اقتصادی در کنار وضعیت بهداشتی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا و همچنین عدم تکمیل قانون انتخابات، کار بسیار دشواری است.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق در ادامه نیز تصریح کرد: عدم تکمیل ساختار اداری کمیسیون انتخابات نیز از جمله دیگر دلایل است، همه این دلایل باعث می شوند عراق در برگزاری انتخابات زودهنگام با سختی واقعی روبرو شود و به همین دلیل نیز می گوییم که ممکن است این کار نه تنها دشوار بلکه محال باشد.

این در حالی است که برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام یکی از خواسته های اصلی معترضان عراقی به شمار می آید و مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور نیز انجام چنین کاری را یکی از اولویت های اصلی دولت تحت رهبری خود برشمرده است.

کد خبر 282725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha