حزب دمکرات منتظر حکم دادگاه عالی فدرال است و خودش را برای هر شرایطی آماده کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق تأکید کرد این حزب منتظر حکم دادگاه عالی فدرال است و خودش را برای همه احتمالات آماده کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، ماجد شنگالی در این باره گفت: شمار فراوان شکایت های مطرح شده در دادگاه عالی فدرال عراق نشان دهنده آن است که سیاستمداران، جایگاهشان را به عنوان بازیگران مهم از دست داده اند.

شنگالی افزود: تقسیم بندی مناصب و روند سیاسی به سه گروه شیعه، سنی و کرد، توسط کردها و اهل سنت وارد قانون اساسی کشور شد نه جریانات شیعه.

عضو فراکسیون حزب دمکرات درباره ائتلاف حزبش با جریان صدر و ائتلاف سیاده به رهبری محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق گفت: ائتلاف ما قوی است. اما ائتلاف سیاده، مورد حمله قرار می گیرد.

ماجد شنگالی تصریح کرد: حزب دمکرات بر حضور در ائتلاف سه گانه تأکید دارد و این ائتلاف تاکنون بیش از 175 کرسی دارد و بیش از سایر جریانات شایستگی تشکیل بزرگترین فراکسیون مجلس را دارد.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان همچنین گفت: حتی در صورت عدم وجود ائتلاف سه گانه، چارچوب هماهنگی قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

ماجد شنگالی در پایان تأکید کرد: حتی در صورتی که چارچوب هماهنگی در دولت اکثریت مشارکت کند تصمیم گیرنده اصلی، ائتلاف سه گانه خواهد بود.

کد خبر 28021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha