آغاز عملیات پاکسازی مین در جاده درباسیه ـ سره‌کانی برای تسهیل بازگشت آوارگان

سرویس سوریه - همزمان با تلاش‌ها برای فراهم‌سازی زمینه بازگشت آوارگان کُرد اهل سره‌کانی به مناطق خود، عملیات پاکسازی مین در مسیر درباسیه ـ سره‌کانی آغاز شده است؛ اقدامی که با هدف بازگشایی مسیرهای ارتباطی، تأمین امنیت تردد شهروندان و تسهیل بازگشت بیش از ۸۰ هزار آواره انجام می‌شود.

به گزارش کردپرس، در چارچوب اقدامات اولیه برای بازگشت آوارگان کُرد اهل سره‌کانی به مناطق خود، عملیات پاکسازی مین در مسیر درباسیه ـ سره‌کانی آغاز شده است. این اقدام با هدف بازگشایی مسیر و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان و بازگشت امن آوارگان به محل سکونتشان انجام می‌شود.

به نوشته رسانه‌های شمال و شرق سوریه، بر اساس گزارش‌ها، تیم‌های خنثی‌سازی و جمع‌آوری مین به منظور بازگشایی جاده درباسیه ـ سره‌کانی و فراهم کردن شرایط مناسب برای تردد شهروندان، عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین را ادامه می‌دهند.

به گفته منابع محلی، چند روز پیش تیم‌های تخصصی محل‌های آلوده به مین را شناسایی کرده بودند و عملیات پاکسازی از منطقه «الاسدیه» آغاز شده است.

مصطفی عبدی، عضو کمیته ریاست‌جمهوری مسئول پیگیری توافق ۲۹ ژانویه، پیش‌تر اعلام کرده بود که برای پاکسازی مین‌ها و بازگشایی مسیرهای ارتباطی به‌منظور تسهیل بازگشت آوارگان، کمیته‌ای تخصصی تشکیل شده است.

وی همچنین گفته بود که مسیرهای تل‌تمر ـ سره‌کانی و درباسیه ـ سره‌کانی طی دوره اخیر بازگشایی شده‌اند، اما به دلیل پراکندگی مین‌ها، امکان تردد در این مسیرها همچنان وجود نداشته است.

بر اساس آمار کمیته آوارگان سره‌کانی، بیش از ۸۰ هزار آواره در انتظار فراهم شدن شرایط لازم برای بازگشت ایمن به مناطق و خانه‌های خود، مطابق مفاد توافق ۲۹ ژانویه، هستند.

کد مطلب 2796782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha