جوانرود؛ «هنک کنگ» کوچک خاورمیانه / فردین رحیمی

سرویس کرمانشاه _ بازارچه جوانرود سال هاست یکی از پررونق ترین بازارچه های غرب کشور است و روزانه جمعیت زیادی برای خرید از سطح استان کرمانشاه و استان های دیگر به این بازارچه مراجعه می کنند. فردین رحیمی کارشناس ارشد شهرسازی یادداشتی پیرامون این ظرفیت ها و پتانسیل های تجاری و اقتصادی جوانرود به نگارش درآورده که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ شهر جوانرود یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی اورامانات و استان کرمانشاه است. نگاه به جوانرود همیشه به واسطه اندیشمندان علما و شاعران بنام و تاثیرگذاری در لابه لای تاریخ کردستان نامی آشناست.

شهر جوانرود اگر به آن توجه جدی شود، بخصوص در حوزه ی شهرسازی، خدمات شهری، عمران، زیباسازی می تواند با طراحی اصولی و مشارکت مردم درسطح کشور و حتی جهان حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. همانطور که در اقتصاد و بازارچه مرزی شهروندانش قدمهای خوبی برداشتند اما متاسفانه باتوجه به اقتصاد پویایی که داشت انتظارات بیشتری به آن می رفت، ولی آورده ای برای شهر آنطور که شاید نداشت!

عدم تشويق و امتیازات به سرمایه گذاران بومی و حتی غیربومی یکی از دلایلی است که اگر به آن توجه میشد جوانرود می توانست تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی غرب کشور داشته باشد.

یکی از مهمترین اصل اساسی در شهر تغییر در نوع نگرش مدیران و همچینین طرحی جامع از جمله جانمایی های درست و استفاده از تلفیق معماری کهن هورامان و مدرن برای بازسازی بازارچه مرزی، گردشگری شهری و زیباسازی شهر است. با تمامی این شرایط اگر شورای شهر و مسئولین شهر جوانرود در کنار مردم باشندشهر جوانرود می تواند لقب هنگ کنگ کوچک خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 27937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha