تکذیب هرگونه نشانه‌ای از دستیابی به راه‌حل مشترک با دولت دمشق توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES هرگونه نشانه‌ای از دستیابی به راه‌حل مشترک با دولت دمشق را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه (AANES) روز چهارشنبه در سخنانی هرگونه نشانه‌ای از دستیابی به راه‌حل مشترک با دولت دمشق را تکذیب کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «الهام احمد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES، نسبت به باز کردن کانال‌های گفتگو با دمشق برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه، بازگشت پناهجویان اجباری به محل زندگی اصلی‌شان و پایان دادن به اشغال خاک این کشور ابراز خوش‌بینی کرد اما هرگونه نشانه‌ای از دستیابی به راه‌حل با دولت دمشق را تکذیب کرد.

الهام احمد در ادامه سخنان خود گفت که آنها پیشنهادهایی برای توسعه گفتگو با همه بازیگران دموکراتیک سوریه دارند.

لازم به ذکر است که ‌AANES در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ ابتکاری را به نام حل مسالمت آمیز بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل اعلام کرد و آمادگی خود را برای آغاز گفتگو با دولت دمشق و با همه طرف‌های سوری در پی شکست همه ابتکارات بین‌المللی اعلام کرد.

در تاریخ ۲۰ مه، دایره روابط خارجی AANES آمادگی خود را برای همکاری با اتحادیه عرب برای مبارزه با تروریسم، تضمین بازگشت امن پناهجویان و توقف تغییرات بافت جمعیتی در سوریه اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در این رابطه گفت که بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب نشان دهنده موضع مثبت اعراب برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائلی است که مانع رسیدن به تفاهم میان مردم سوریه و بازیگران در سوریه می‌شود.

کد خبر 2771100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha