ادامه خشونت و غارت در عفرین کردنشین سوریه

سرویس جهان- بر اساس تازه ترین گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، غارت باغ های زیتون، املاک و متعلقات کردهای ساکن عفرین سوریه توسط شورشیان تحت حمایت ترکیه ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد با گذشت حدود شش سال از تصرف شهر کردنشین عفرین سوریه توسط ترکیه و شورشیان وابسته به آن، غارت اموال کردها و اقدامات شونت آمیز شورشیان وابسته به ترکیه در این منطقه همچنان ادامه دارد.

بر اساس  این گزارش، اخیرا لشکر نهم وابسته به ارتش آزاد سوریه که از شورشیان وابسته به ترکیه در سوریه محسوب می شود، اقدام به تصرف یکی از باغ های منطقه راجو در عفرین کرده و بعد از قطع درختان زیتون، در حال ساخت مجتمع های مسکونی برای شبه نظامیان و خانواده های آنان است.

شورشیان همچنان اقدام به تصرف یک ویلا متعلق به ساکنان اصلی این منطقه، اخراج خانواده و واگذاری آن به نیروهای خود کرده اند. لشکر نهم شورشیان همچنین درختان باغ های زیتون کردها را قطع کرده وآن را در بازارهای ادلب به فروش می رسانند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از جریمه شهروندان کرد و باج گیری از آنها توسط شورشیان خبر داده است.

بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر تحولات سوریه نهادهای امنیتی و جاسوسی ترکیه در عفرین نیز مرتکب اقدامات خشونت آمیز علیه کردها شده اند.

کد خبر 2770998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha