تسریع روند استرداد شهروندان غربی وابسته به داعش از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در ماههای اخیر روند استرداد اتباع غربی وابسته به داعش از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به کشورهای اروپایی و آمریکا تسریع شده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه با اشاره به تحویل چهار شهروند انگلیسی به فرستادگان این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، نوشت: این اتفاق با بازگشت تعداد بیشتری از شهروندان غربی وابسته به داعش به کشورهای غربی همزمان شده است.

وزارت خارجه انگلیس در واکنش به تحویل یک زن و سه کودک تبعه این کشور از سوی مقامات کرد سوریه اعلام کرد بخشی از این اتفاق به امنیت ملی انگلیس ارتباط دارد.

انگلیس در ماه دسامبر گذشته نیز 6 شهروند وابسته به داعش خود را از مقامات کرد سوریه تحویل گرفته بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه 20 روز پیش نیز 11 آمریکایی، 6 کانادایی، 4 شهروند هلندی و یک شهروند فنلاندی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج  و به مقامات دولت های مذکور تحویل داده شده بودند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات کرد نوشت: بیشتر این شهروندان غربی که از اعضای خانواده جنگجویان داعشی شهروند کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند، در کمپ روژ نگهداری می شوند. نیروهای کرد سوریه اعضای داعش و خانواده های آنان را در 11 کمپ و اردوگاه بزرگ و کوچک اسکان داده و بارها از کشورهای غربی خواسته اند آنها را از این منطقه خارج کنند.

کد خبر 2770964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha