پنج حزب کلدانی، آشوری و سریانی انتخابات پارلمانی کردستان را تحریم کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پنج حزب کلدانی، آشوری و سریانی ضمن تحریم انتخابات پارلمانی کردستان، اعلام کردند که با توزیع کرسی اقلیتها طبق آنچه تصویب شده است مخالف‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، حزب بیت النهرین میهنی، جنبش دمکراتیک آشوری، شورای خلق کلدانی، سریانی و آشوری، حزب اتحاد بیت النهرین میهنی در بیانیه‌ای درخصوص توزیع کرسی اقلیتها در انتخابات پارلمان کردستان اعلام کرد: «ما به عنوان پنج حزب قومی که نماینده مردم کلدانی، سریانی و آشوری هستیم، حکم مبنی بر کاهش کرسی آنها را رد و انتخابات پارلمانی کردستان را تحریم می‌کنیم».

آنها همچنین گفتند که حکم دادگاه فدرال و کمیته قضایی انتخابات عادلانه نیست و از کل پنج کرسی مسیحیان، فقط دو کرسی به آنها بازگردانده شده و استان دهوک که اکثر جمعیت مسیحیان را در خود جای داده است، از این دو کرسی محروم شده است و این نقض آشکار قانون و حقوق آنها است.

در بیانیه آمدە است: «ما کاهش سه کرسی اقلیت مسیحیان در پارلمان کردستان، مصوب قانون انتخابات سال 1992 را به هر نحوی رد می‌کنیم، توزیع دو کرسی اقلیتها براساس جمعیت واقعی ساکنان نبوده بلکه یک نقشه جغرافیایی سیاسی تحریف شده معیار غیرواقعی توزیع کرسی ها بوده است».

جومانه غلای سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در 21ام ماه جاری اعلام کرد که به موجب حکم کمیته قضایی انتخابات که وابسته به شورای عالی قضایی عراق است، از مجموع 100 کرسی پارلمان کردستان، پنج کرسی به اقلیتها اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 2770871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha