درخواست ادهم بارزانی از تمام جریانها و بویژه آمریکا برای ممانعت از تعویق مجدد انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ادهم بارزانی، سیاستمدار برجسته اقلیم کردستان طی پیامی ضمن اظهار اینکه تمام نهادهای اقلیم کردستان مشروعیت قانونی خود را از دست داده‌اند، از تمام جریانها، ائتلاف و بویژه آمریکا خواست تا مانع تعویق مجدد انتخابات پارلمانی کردستان شوند.

به گزارش کردپرس، ادهم بارزانی سیاستمدار مطرح اقلیم کردستان گفت: «از تمامی جریانها، ائتلاف و بویژه آمریکا می‌خواهم که قدرت خود برای جلوگیری از تعویق مجدد انتخابات پارلمانی کردستان به کار گیرند زیرا هر گونه تعویق، کل روند دمکراتیک در اقلیم کردستان را در معرض تهدید جدی قرار خواهد داد».

وی اظهار داشت: «با وجود اقدامات آسیب‌ زا، هیچ نهاد و مرجع قانونی و شرعی در اقلیم کردستان باقی نمانده است و تمامی قوا و مراجع خارج از مشروعیت و به صورت نامشروع فعالیت می‌کنند و اینجاست که این نگرانی ایجاد می‌شود که در پاسخ به شرایط موجود، اقدامات نامشروع خارج از قانون صورت بگیرد».

این سیاستمدار مطرح اقلیم کردستان همچنین گفت: «آمریکا باید برای پاسداری از خون بیش از دویست هزار شهید و ده‌ها سال مبارزه و مجاهدت و ضایع نشدن رنج این ملت و همچنین برای آرامش و امنیت کردستان و جلوگیری از ایجاد آشوب در خاورمیانه نقش اصلی خود را ایفا کند و اجازه ندهد برخی جریانهای سیاسی اصول همزیستی مسالمت آمیز را در معرض خطر قرار دهند زیرا وضعیت بسیار حساس و در معرض خطر است».

کد خبر 2770865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha