دستگیری سرکرده‌ داعش که مسئول حمله به اعضای SDF در شحیل بود

سرویس سوریه - SDF از دستگیری دو سرکرده داعش که یکی از آنها حمله به نیروهای SDF در شهرک «شحیل» را طراحی کرده بود در عملیات‌های قامشلو و رقه این نیروها خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که دو سرکرده داعش که یکی از آنها حمله به نیروهای SDF در شهرک «شحیل» را طراحی کرده بود در عملیات‌های قامشلو و رقه این نیروها دستگیر شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز رسانه‌ای SDF بیانیه‌ای را در رابطه با دو عملیات خود در سایت رسمی این مرکز منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «یگان‌های  موسوم به انتقام «TOL» وابسته به SDF دو عملیات را در شهرهای قامشلو و رقه انجام دادند و در این دو عملیات ۲ سرکرده داعش را دستگیر کردند که یکی از آنها حمله به نیروهای SDF در شهرک شحیل حومه دیرالزور را طراحی کرده بود.»

در ادامه این بیانیه آمده است که عضو داعش دستگیر شده در تاریخ ۱۵ می در قامشلو، فردی به نام «احمد محمود القریشی» معروف به «ابو معاذ ‌الکردی» بوده که مدت‌هاست به داعش پیوسته و در حملات تروریستی در بیشتر مناطق سوریه نقش داشته است. معاذ پس از شکست داعش در باخوز در سال ۲۰۱۹ به صحرای سوریه گریخت و در زمینه امنیت، ارائه اطلاعات و طراحی حملات فعالیت کرد. او پس از مدت ها پنهان شدن در بیابان و برنامه‌ریزی حملات، مخفیانه وارد مناطق مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) شد و آخرین حمله انتحاری به نقطه‌ای از نیروهای SDF در شهر شیهیل در شرق دیرالزور یکی از حملات طراحی شده توسط وی است.

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که در روز ۱۵ می نیروهای SDF با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در رقه عملیاتی را انجام دادند و محل یک عضو داعش به نام «احمد تامر آل محمد» را محاصره کردند و در نهایت این عضو داعش تسلیم شد.

در این بیانیه درباره این عنصر داعش اطلاعاتی به شرح زیر آمده است: «یک عضو ‌داعش به نام تامر در اکثر مناطق سوریه در داخل داعش نقش داشت اما پس از انهدام داعش از نظر جغرافیایی، فعالیت‌های امنیتی، جمع‌آوری اطلاعات و حملات برنامه ریزی‌شده را آغاز کردند.

کد خبر 2770850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha