شکایت طرح شده علیه ممنوعیت چند همسری در اقلیم کردستان پس گرفته شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دادگاه فدرال عراق شکایتی علیه ممنوعیت چند همسری دراقلیم کردستان مطرح شده است، وکیلی که این شکایت را ثبت کرده می‌گوید کە با درخواست قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان و به دلیل اعتراض سازمانها و نمایندگان کشورها، شکایت را پس گرفته است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، برهم رئوف علی، وکیل مشاور در بیانیه‌ای گفت که در تاریخ 2024/3/17، پس از ثبت شکایت در دادگاه فدرال عراق مبنی بر غیرقانونی بودن ماده (1) قانون شماره (15) سال 2008 پارلمان کردستان، پس آنکه دادگاه فدرال شکایت را پذیرفت، در 2024/5/12، اولین جلسه رسیدگی دادگاه تشکیل شد که در این جلسه دادخواست خود را به رئیس و اعضای دادگاه نامبرده ارائه کردم.

وی افزوده است که دادگاه به منظور رسیدگی و صدور حکم درمورد پرونده، جلسه دادرسی را به تاریخ 2024/6/30 موکول کرد.

این وکیل همچنین گفت که در 2024/5/13، قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان از من خواست که با توجه به اعتراض بسیاری از سازمان ها و نمایندگان کشورها، از این شکایت صرف نظر کنم.

برهم رئوف علی تصریح کرد: «اگرچه از نظر من این قانون که درحال حاضر در اقلیم کردستان اجرا می‌شود، "مشکلاتی ایجاد کرده است" اما بنده به درخواست قباد طالبانی  نامه انصراف از شکایت را به رئیس و اعضای دادگاه عالی فدرال عراق تقدیم کردم».

کد خبر 2770542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha