شرایط نامزدی در انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه اعلام شد

سرویس سوریه - شرایط نامزدی در انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه توسط کمیسیون عالی انتخابات این منطقه اعلام شد.

به گزارش کردپرس، کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای شرایط نامزدی در انتخابات شهرداری‌های این منطقه را اعلام کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، بر اساس بیانیه کمیسیون عالی انتخابات شمال و شرق سوریه، شرایط نامزدی در انتخابات شهرداری‌های این منطقه به شرح زیر است:

«نامزد انتخابات باید ۱۸ سال تمام سن داشته باشد. باید حداقل ۵ سال در شمال و شرق سوریه زندگی کرده باشد. باید تخصص داشته باشد. نباید عضو نیروهای نظامی یا نهادهای امنیتی باشد. نامزد نمی‌تواند عضو یکی از هیأت‌های انتخاباتی باشد. باید بین احزاب پیمان ائتلاف امضا شود. باید لگو رسمی ائتلاف احزاب را تایید کند.»

در ادامه بیانیه آمده است که درخواست نامزدی از افراد خارج از حوزه اداری شهرداری مربوطه پذیرفته نخواهد شد. در صورت تکمیل نشدن مدارک لازم برای نامزدی، به نامزدها یا احزاب و ائتلاف‌های سیاسی اطلاع داده می‌شود و پس از تکمیل مدارک، آنها می‌توانند مجددا درخواست نامزدی را ارائه کنند. احزاب و ائتلاف‌های سیاسی باید نمایندگان خود را معرفی کنند تا ارتباط و همکاری صورت گیرد و ایرادات به هیأت کمیسیون ارائه شود.

لازم به ذکر است که هیأت عالی انتخابات، مهلت نامزد شدن در انتخابات را به شرح ذیل اعلام کرده است: ۱۲:۵:۲۰۲۴ لغایت ۱۸:۵:۲۰۲۴.

کد خبر 2770460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha