اظهارات تازه مسرور بارزانی درخصوص برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان با معاون وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد و گفت که برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر، حفظ حقوق همه بخشهای جمعیتی اقلیم کردستان و حل و فصل تمامی موانع و مشکلات پیش روی روند انتخابات، متفق القول هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، بر پایه بیانیه دفتر رئیس دولت اقلیم کردستان،  مسرور بارزانی با عزرا ضیا، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور امنیت مدنی، دمکراسی و حقوق بشر دیدار کرد و ارتقای روابط دوجانبه، حفاظت از حقوق بشر و اقلیتها، گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، آزادی مذهب و عادی سازی اوضاع شنگال در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با ابراز خرسندی از سفر به اقلیم کردستان، تاکید کرد: «اقلیم کردستان متحد و شریک استراتژیک 360 درجه ایالات متحده در عراق و منطقه است».

در این بیانیه آمده است: «دو طرف برای ادامه هماهنگی و کار به منظور ترویج ارزشهای مشترک دمکراسی، حمایت از حقوق بشر، آزادی اندیشه، بیان و آزادی فعالیتهای جامعه مدنی تفاهم داشتند».

دفتر رئیس دولت اقلیم کردستان تصریح می‌کند: «رئیس دولت اقلیم ضمن تشکر از حمایت و کمکهای مستمر ایالات متحده، بر تعهد دولت اقلیم کردستان به تحکیم و تقویت اصول دمکراسی و حفاظت از آزادی و به طور کلی حقوق بشر تأکید کرد».

بیانیه می‌گوید: «طی این دیدار بر برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در اسرع وقت، حفظ حقوق همه بخشهای جمعیتی اقلیم و حل و فصل همه مشکلات و موانع پیش روی روند انتخابات، تأکید شد».

در این دیدار همچنین در مورد اجرای توافقنامه شنگال، خروج شبه نظامیان و گروه های غیرقانونی، زمینه سازی برای عادی شدن اوضاع منطقه، آبادسازی شنگال و بازگشت داوطلبانه آوارگان به زادگاههای خود بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 2770354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha