حل چالش های جمعیتی نیازمند تغییر نگرش مسئولین نظام سلامت است

سرویس کرمانشاه _ خانم بیان پیاب مدیر مرکز مشاوره مامایی همیار مادر پاوه گفت: امروزه کشور شاهد چالش های جمعیتی ناشی از افزایش سن ازدواج و کاهش نرخ باروری و افزایش سزارین و عوارض ناشی از آن در مادران و کودکان است و برای حل این چالش ها نیازمند تغییر نگرش مسئولین نظام سلامت هستیم.

این متخصص زایمان فیزیولوژیک از دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: ۵ می ۲۰۲۴ میلادی روز جهانی ماما مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی است که برنامه های ویژه این روز همواره در ارتقای سلامت زنان، کودکان و سلامت خانواده نقش ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد: امروزه کشور شاهد چالش های جمعیتی ناشی از افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ باروری و افزایش سزارین و عوارض ناشی از آن در مادران و کودکان است.

مدیر مشاوره مامایی همیار مادر پاوه تاکید کرد: این شرایط ایجاب می کند تا تغییر نگرش اساسی در مسئولین نظام سلامت و سازمان های مختلف جهت بهره مندی فراگیر خانواده ها بخصوص زنان باردار از خدمات با کیفیت مامایی و سلامت باروری صورت پذیرد.

خانم پیاب ادامه داد: در مرکز مشاور مامایی همیار مادر پاوه طی این مدت ۵ سال با تیم‌ تخصصی و کادر مجرب مامایی دوره دیده همراه مادران باردار عزیز در بحرانی ترین دوران زندگی یعنی بارداری  و زایمان بوده و هستند و نتیجه این همراهی افزایش درصد رضایتمندی مادران باردار از پروسه بستری شدن تا زایمان و پس از زایمان بوده و ثمره این همراهی خاطره خوش از زایمان بوده است.

وی گفت: طبق آمارهای مکتوب، همراهی ماما همراه با مادر باردار در زمان تولد نوزاد باعث افزایش درصد زایمان طبیعی شده است که جز شاخص های توسعه یافتگی  می باشد و همه اینها با عنایت پرودگار و تلاش شبانه روزی تیم جوان و خستگی ناپذیر همیار مادر بوده و این قدمی مبارک است برای رفاه مردم فرهیخته و بانوان عزیز پاوه و اورامانات است.

مدیر مشاوره مامایی همیار مادر پاوه گفت: روز جهانی ماما را که همزمان با بهار طبیعت  به تمامی همکاران توانمند، صبور و پرتلاش تبریک عرض می‌کنم. به امید آینده‌ای بهتر برای تمامی زحمت کشان در این عرصه دستانتان پرتوان، همتتان عالی، روزتان در ارغوانی ترین فصل سال مبارک.

 

کد خبر 2770148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha