دولت آمریکا به مدیریت خودگردان با هدف تقویت آزادی‌های مذهبی در سوریه کمک کند

سرویس سوریه - کمیته آزادی‌های مذهبی بین‌المللی ایالات متحده (USCIRF) به دولت آمریکا پیشنهاد کرد که به AANES برای حمایت از آزادی‌های مذهبی در سوریه کمک کند.

 به گزارش کردپرس، کمیته ایالات متحده در مورد آزادی‌های مذهبی بین‌المللی(USCIRF) در گزارش سالانه خود به دولت آمریکا پیشنهاد کرد که به مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه (AANES) برای حمایت از آزادی‌های مذهبی در سوریه کمک کند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، در این گزارش، USCIRF به دولت ایالات متحده توصیه می‌کند که مجوز عمومی شماره ۲۲ را به طور کامل در مناطقی که تحت کنترل AANES است به اجرا در بیاورد و USCIRF همچنین دولت آمریکا را تشویق می‌کند که AANES را در یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه با هدف حمایت از آزادی مذهبی در سوریه مشارکت دهد.

این گزارش سالانه که توصیه‌هایی برای دولت آمریکا جهت تقویت آزادی مذهبی و عقیدتی در خارج از این کشور ارائه می‌کند، تاکید می‌کند که شرایط آزادی مذهبی در سوریه در سال ۲۰۲۳ ضعیف بوده و بسیاری از موارد نقض  آزادی‌های مذهبی به ویژه در مناطق تحت کنترل هیأت تحریر الشام(HTS)  و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در شمال سوریه روی داده است.

علاوه بر این، در این گزارش به کمک به تلاش‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) برای تعیین محل اختفای زنان و دختران ایزدی ربوده شده و مفقود اشاره شده است.

ا USCIRF خواستار استفاده از اقدامات دیپلماتیک در مجامع بین‌المللی برای کمک به توزیع کمک‌های بشردوستانه و بازسازی جوامع نیازمند، از جمله گروه‌های اقلیت مذهبی در سوریه شد.

علاوه بر این، این گزارش توصیه می‌کند که کشور سوریه به دلیل نقض شدید آزادی مذهبی در فهرست نظارت ویژه قرار گیرد.

کد خبر 2770127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha