آمریکا به تیم پروژه «حساب من» هشدار داد: برای پیشمرگه کمک مالی ارسال نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت خزانه‌داری آمریکا به تیم پروژه حساب من اعلام کرد که اگر پرداخت حقوق از طریق بانک های رشید و رافیدین انجام گیرد، دیگر نمی‌توانند ماهانه برای پیشمرگه کمک مالی بفرستند.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، رسانه رسمی حزب دمکرات کردستان به نقل از تیم پروژه حساب من اعلام کرد که آمریکا حاضر نیست از طریق بانکهای عراق پول حقوق نیروهای پیشمرگه را ارسال کند.

دولت آمریکا ماهانه 15 میلیون دلار کمک مالی جهت پرداخت حقوق پیشمرگه ارسال می‌کند، قبلاً این مبلغ 25 میلیون دلار در ماه بود، اما آمریکا از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری، کمک های خود را کاهش داده است.

تیم پروژه «حساب من» علت عدم ارسال کمک های پیشمرگه از طریق این بانکها را به چند بانک عراقی ربط می‌دهد که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته‌اند، دلار به آنها پرداخت نمیشود و باید چهار تا پنج سال کار کنند تا از لیست سیاه آمریکا خارج شوند و به آنها دلار پرداخت شود.

به گفته تیم پروژه حساب من، هر حقوق بگیری که از طریق این بانکها حساب بانکی باز کند، بعداً نخواهد توانست در خارج از کشور از حساب خود دلار برداشت کند و همچنین قادر به انتقال دلار هم نخواهد بود.

این سخنان تیم پروژه «حساب من» در حالی مطرح می‌شود که وزارت دارایی عراق درمورد پرداخت بدون مشکل و مستمر حقوق گفت: «بانکی کردن حقوق حقوق بگیران اقلیم کردستان باید آغاز شود و دولت اقلیم کردستان قصد دارد از طریق حساب من این کار انجام شود و دولت عراق می‌خواهد از طریق بانکهای دولتی عراق انجام بگیرد».

عزیز احمد، معاون مسئول دفتر رئیس دولت اقلیم کردستان در صفحه شخصی X خود نوشت: «بانکهایی که از بانک مرکزی عراق مجوز گرفته‌اند و شرایط طرح حساب من را دارند، می‌توانند برای حقوق بگیران اقلیم کردستان حساب بانکی باز کنند».

وی افزود: «تمامی بانکهای پروژه حساب من از بانک مرکزی عراق مجوز گرفته اند و به طور خاص برای این پروژه تأیید شده اند. پس از صدور این اصلاحیه، میتوانیم با حداکثر توان خود تا خط پایان ادامه دهیم».

 وزیر دارایی عراق همچنین اعلام کرده است که دولت اقلیم کردستان باید برای بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان با بانکهای رشید، رافیدین و بانک تجاری عراق(تی بی آی) هماهنگی لازم را انجام دهد.

کد خبر 2769970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha