سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان ۳۰۰ نفر افزایش یافت

استاندار کردستان گفت: به دنبال پیگیری های صورت گرفته، سهم استان از تعهد بیمه کارگران ساختمانی ۳۰۰ نفر است که تلاش می کنیم این آمار بیشتر شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم گرامیداشت هفته کارگر، گفت: خوشبختانه در ادامه پیگیری های بیمه کارگری در استان کردستان،۳۰۰ نفر به سهمیه کارگران ساختمانی استان اضافه شده است که امیدواریم این تعداد در آینده افزایش یابد.

وی کارگران را بازوان مهم توسعه کشور عنوان کرد و افزود: موتور تولید و تحرک کشور با تلاش کارگران خدوم به حرکت در می آید که برای تداوم آن باید اهتمام جدی داشته باشند.

بازرسی از ۱۹ هزار واحد تولیدی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: جامعه کارگران در همه عرصه های انقلاب حضوری چشمگیر داشته و امروز نیز در حوزه اقتصادی برای توسعه کشور تلاش می کنند.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه بازرسان از ۱۹ هزار و ۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی در استان برای ایمنی و حفظ حقوق کارگران بازرسی کردند، ادامه داد: ۱۰ هزار پرونده کارگری در سال گذشته تشکیل و بررسی شد.

وی جامعه مخاطب اداره کل تعاون را حدود ۴۰۰ هزار خانوار اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته ۹۲ دوره آموزشی برای ارتقای دانش کارگران برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی در استان با ۱۸۵ هزار عضو وجود دارد که برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

کد خبر 2769958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha