۴۱۶۲ مرکز آموزشی جوارکارگاهی در کشور ایجاد شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: ۴ هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جوارکارگاهی به منظور تربیت نیروی متخصص در کشور ایجاد شده است.

به گزارش کرد پرس، مهرداد عظیمی در ششمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، گفت: ۶۵۷ هزار مرکز آموزشی با افزون بر ۴ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد نتیجه یکی از اقدامات صحیح سازمان فنی و حرفه ای کشور است، اظهار کرد: با وجود این آموزشگاه ها ۶۰ درصد از ماموریت های سازمان به بخش خصوصی سپرده شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور توسعه آموزش، سنجش صلاحیت و دیپلماسی مهارت را از جمله رویکردهای این سازمان در سال جاری دانست و افزود: فعالیت بیش از ۴۰ هزار مربی در بخش دولتی و خصوصی و ۸ هزار کارگاه آموزشی در بخش دولتی امکان عرضه این توانمندی را به دیگر کشورهای همسایه فراهم کرده است.

عظیمی به شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: مسئله اصلی کشور اقتصاد و دشمن روی آن هدفگذاری کرده است رهبر معظم انقلاب انتظار جهش در این حوزه را دارند که با روحیه جهادی و شجاعانه تحقق آن امکان پذیر است.

وی یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال با وزارت آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه ای بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش آموزش های مهارتی قرار خواهیم داد.

کد خبر 2769948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha