جنبش تغییر: حزب دمکرات کردستان قبلاً خودش انتخابات را طراحی می‌کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول دفتر انتخاباتی جنبش تغییر در اربیل در گفتگو با رسانه رسمی این حزب اظهار کرد که حزب دمکرات کردستان قبلاً خودش انتخابات را طراحی و کرسی های خود را تعیین می‌کرد درحالی اکنون نمی‌تواند این ها را در کنترل خود داشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، کارزان گردی عضو دفتر انتخاباتی جنبش تغییر در اربیل به رسانه رسمی حزب خود گفت: «مشکلات سیاسی سرنوشت انتخابات پارلمانی کردستان را با ابهام روبەرو کرده است».

وی گفت: «حزب دمکرات کردستان با قانون انتخابات مشکل دارد. این بهانه حزب دمکرات است زیرا برای اولین بار است که اختیاری بر کمیسیون و روند انتخابات ندارد، بنابراین ترس محدود شدن اختیارتش را دارد».

به گفته این عضو حزب جنبش تغییر، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه در تمام انتخابات گذشته تقلب صورت گرفته است، قبلاً حزب دمکرات، خودش انتخابات را طراحی می‌کرد، به‌ویژه در اربیل و دهوک، خود کرسی های حزبش را مشخص می‌کرد، اما اکنون اختیار این کار را ندارد و اگر اکثریت پارلمان را به دست نیاورد، نمی‌تواند 50+1 را کسب کند.

وی تصریح کرد: «وقتی حقایق روشن شد و سطح کرسی‌های حزب دمکرات کاهش پیدا کرد، برای همه آشکار خواهد شد این حزب در گذشته تقلب کرده است».

کارزان گردی افزود: «حزب دمکرات از لحاظ سیاسی دچار یک نوع عدم تعادل شده است، بنابراین تمام تلاش خود را می کند تا این بی‌تعادلی و سطح شکست خود را کاهش دهد».

کد خبر 2769807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha