استرداد ۵۰ کودک و زن تاجیکی خانواده‌های داعش به تاجیکستان توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - مقامات AANES در دیدار با هیأتی تاجیکستانی، ۵۰ زن و کودک خانواده‌های تاجیکی داعش ساکن اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به این هیأت تحویل دادند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در دیدار با هیأتی از جمهوری تاجیکستان، ۵۰ تن از اعضای خانواده‌های تاجیکی داعش ساکن اردوگاه‌های منطقه را به این هیأت تحویل داد.

به نوشته سایت رسمی دایره روابط خارجی AANES، هیأتی از جمهوری تاجیکستان به سرپرستی «زبیدالله زبیدوف» سفیر تاجیکستان در کویت از دفتر دایره روابط خارجی AANES در قامشلو بازدید کردند.

«فنر کیت» رئیس مشترک این دایره، «خالد ابراهیم» عضو هیئت رئیسه دایره و «لانا حسین» نماینده یگان‌های مدافع زن (YPJ) از هیأت تاجیکستانی استقبال کردند.

در این دیدار دو طرف درباره بسیاری از موضوعات به ویژه وضعیت سوریه به طور کلی و شمال و شرق سوریه به طور خاص گفتگو کردند.

«فنر کیت» در این دیدار تصریح کرد که AANES برای حل بحران سوریه به گفتگوهای سوری-سوری اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند از طریق تعامل با همه طرف‌ها به این هدف دست یابد.

«فنر کیت» همچنین اظهار داشت که AANES در ابتکار خود برای حل بحران سوریه بر یکپارچه سازی خاک سوریه و حفظ حقوق همه شهروندان سوری تاکید می‌کند.

کیت همچنین یادآور شد که حملات  ترکیه به منطقه خسارات زیادی به زیرساخت‌های منطقه و میلیون‌ها تن از ساکنان آن وارد کرده است و افزود: «این حملات علیه کارخانه‌های خدماتی و ایستگاه‌های آب و برق بوده که در نتیجه آن حملات، برق و آب در  مناطق شمال و شرق سوریه بارها قطع شده است. حملات ترکیه ناقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو است، اما جامعه بین المللی در برابر این حملات سکوت کرده است.»

کیت ادامه داد: «وضعیت در منطقه متشنج است. بر اساس گزارش ها، حملات دولت ترکیه بر مبارزه با هسته‌های داعش تأثیر منفی داشته است. این امر کار ائتلاف بین‌المللی را دشوارتر می‌کند. همچنین در این گزارش ها آمده است که داعش ممکن است از این موقعیت سوء استفاده کرده و خود را به صورت مجدد سازماندهی کند. همچنین تلاش ها برای بازگرداندن خانواده های داعش از اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه به کشورهایشان ادامه دارد. با این حال، این مهم نیاز به تلاش بیشتری دارد.»

«زبیدالله زبیدوف» سفیر تاجیکستان در کویت نیز در این دیدار از تلاش های ساکنان محلی و نهادهای امنیتی، نظامی و اداری شمال و شرق سوریه برای شکست تروریسم تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح در سراسر جهان و به ویژه سوریه تامین شود.»

همچنین زبیدالله از عملکرد AANES و مقامات آن برای بازگشت زنان و کودکان تاجیکی داعش به تاجیکستان تشکر کرد.

در نهایت بر اساس توافقنامه استرداد بین دو طرف، ۱۷ زن و ۳۳ کودک از خانواده‌های تاجیک داعش به هیأت تاجیکستانی تحویل داده شدند.

کد خبر 2769799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha