معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان: برخی احزاب داخلی قصد دارند بار دیگر برای حقوق کارمندان ایجاد مشکل کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس نمایندگان عراق گفت: «برخی احزاب اقلیم کردستان که آینده خود را در اوضاع نابسمان مردم می‌بینند، در تلاشند تا بار دیگر پرداخت حقوق کارکنان اقلیم را با مشکل مواجه کنند».

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، مریوان قرنی معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق، در یادداشتی که با عنوان (توافق نخست وزیر اقلیم کردستان و نخست وزیر عراق درمورد حقوق راه حل مناسبی است و نباید بهانه جدیدی آورد!) در صفحه شخصی فیسبوک خود منتشر کرد، اشاره کرده است: «قبل از عید فطر، در نتیجه توافق بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال، برای اولین بار پس از 10 سال محرومیت کارمندان اقلیم از حقوق و دستمزد خود از سوی بغداد، کارمندان ظرف مدت کوتاهی حقوق دو ماه خود را دریافت کردند، این یک گام امیدوار کننده نه تنها برای مردم اقلیم کردستان و دوستان ما در عراق بود، بلکه واکنشهای بین المللی از جمله سخنان جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و حمایت وی از ارسال حقوق کارمندان اقلیم کردستان را نیز به همراه داشت».

وی تصریح کرد: «متأسفانه در چند روز گذشته تشدید تلاش برخی از احزاب داخلی که سرنوشت و آینده خود را در وضعیت نابسامان مردم می بینند، احساس می‌شود، آنها می‌خواهند مردم اقلیم کردستان از دریافت حقوق خود محروم باشند! این احزاب از طریق نمایندگان خود در مجلس فشار می‌آورند و شایعه پراکنی می کنند که گویا دوباره بحث ملی کردن حقوق (توطین) مطرح شده و می خواهند از این طریق کارمندان کردستان را نگران و مضطرب کنند و دوباره بازار را به نفع خود به لرزه درآورند! ما به چشم خود می بینیم که این احزاب و نمایندگانشان هر روز پابه‌پای برخی افراد نژادپرست به ایجاد دوباره این مشکل دامن می زنند»!

مریوان قرنی تأکید کرد: «توافق بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در خصوص حقوق در حال حاضر راه حل مناسبی است و نمی توان آن را فدای منافع محدود برخی افراد و احزاب کرد! بهتر است در چارچوب طرح (حساب من) برای ملی کردن حقوق (توطین) گام برداریم و مشکل حقوق را یکبار برای همیشه حل کنیم، زیرا طرح حساب من با حکم دادگاه فدرال مغایرتی ندارد و به گفته هادی عامری در ملی کردن حقوق عراق نیز بانکهای خصوصی دخیل هستند».

معاون رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق در پایان یادداشت خود ابراز امیدواری کرد: «همه احزاب اقلیم کردستان، منافع مردم و بالأخص حقوق بگیران را در نظر داشته باشند، از آوردن امضاهای جعلی به بغداد از طریق یک سازمان مشکوک و یا درخواست های عجیب و غریب از وزارت دارایی عراق از طریق نمایندگان آنها در کمیسیون اقتصاد خودداری کنند! از همین جا به آنها می گویم مطمئن باشید که اگر اوضاع به همین منوال، با بی مسئولیتی و کاهلی شما پیش می‌رفت، بغداد هیچ مبلغی برای پرداخت حقوق کارمندان ارسال نمی‌کرد»!

کد خبر 2769626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha