سرکنسول انگلیس در اربیل: انتخابات در اسرع وقت برگزار شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سرکنسول انگلیس در اربیل برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در "اسرع وقت" را لازم دانست و گفت: «انتخابات برای مشروعیت جایگاه اقلیم کردستان مهم است».

به گزارش کردپرس، جیمز گلدمن سرکنسول انگلیس در گفتگو با روداو گفت: «ما موضع همه احزابی که با آنها صحبت داشته‌ایم را درک می‌کنیم. همچنین میدانیم که دیدگاه‌های متفاوت و انواع نگرانی ها وجود دارد، اما در نهایت مهمترین مسئله این است که انتخابات باید در اسرع وقت برگزار شود، که این هم یک نکته مهم برای حفظ و تداوم مشروعیت و جایگاه اقلیم کردستان است».

ریاست اقلیم کردستان 10 ژوئن سال جاری را به عنوان تاریخ انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان اعلام کرده است و از سوی کیسیون عالی مستقل انتخابات عراق بر این فرآیند نظارت خواهد شد.

حزب دمکرات کردستان اعلام کرده است که در یک انتخابات سالم و شفاف شرکت خواهند کرد و با شرایط و دستورالعمل های فعلی در انتخابات شرکت نخواهند کرد. اتحادیه میهنی، جماعت عدالت و اتحاد اسلامی کردستان خواهان برگزاری انتخابات حتی درصورت عدم مشارکت حزب دمکرات هستند.

گلدمن گفت: «ما به عنوان دوست اقلیم کردستان می‌خواهیم شاهد برگزاری انتخابات در اسرع وقت باشیم».

شایان ذکر است نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در یک سخنرانی در دیدار سالانه سلیمانیه درمورد انتخابات گفت: «ما باید انتخابات را شفاف و عادلانه به طوری که مورد رضایت و با موافقت همه احزاب باشد برگزار کنیم».

دیدار سالانه سلیمانیه در دانشگاه آمریکایی سلیمانیه در روزهای 17 و 18 آوریل برگزار شد. سرکنسول انگلیس درمورد حضورش در این دیدار گفت: «اولین بار است که در این همایش شرکت می‌کنم، فکر می‌کنم چنین همایشی می‌تواند یک فرصت عالی برای گردهم آمدن اشخاص و نمایندگان احزاب و جریانهای مختلف باشد، همچنین فرصت خوبی برای دیدار با اشخاص فعال در منطقه است».

کد خبر 2769496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha