تصویب قانون شهرداری‌های مناطق شمال و شرق سوریه

سرپیس سوریه - مجلس دموکراتیک خلق‌ها در نود و هفتمین جلسه خود در ساختمان مدیریت خودگردان کانتون رقه، لایحه انتخابات شهرداری‌های منطقه مشتمل بر ۲۹ ماده را تصویب کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس دموکراتیک خلق‌های شمال وشرق سوریه در نود و هفتمین جلسه خود که امروز در ساختمان مدیریت خودگردان کانتون رقه برگزار شد، لایحه انتخابات شهرداری‌های منطقه مشتمل بر ۲۹ ماده را تصویب کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «مجلس دموکراتیک خلق‌ها» نود و هفتمین نشست خود را با حضور ریاست مشترک مجلس خلق‌ها، اعضای مجالس قانونگذاری در مناطق شمال و شرق سوریه و هیئت مدیریت‌های منطقه‌ای و شهرداری‌های منطقه در ساختمان مدیریت خودگردان کانتون رقه برگزار کرد.

این مجلس در جلسه ۹۷ خود، قانون شهرداری و اتحادیه شهرداری‌های دموکراتیک را که مشتمل بر ۶۲ ماده است به تصویب رساند.

در ادامه «یاسر السلیمان» نائب رئیس مجلس، مواد قانون انتخابات شهرداری‌ها را قرائت کرد، سپس بحث و تبادل نظر صورت گرفت و پس از تصویب قانون، تغییرات صورت گرفت.

مواد قانون انتخابات شهرداریها ۲۹ ماده است همچون: مقدمه، نظام انتخاباتی، نامزدی، اقدامات انتخاباتی، نتایج انتخابات، جایگزینی و انتخاب مجدد.

لازم به ذکر است که مجلس دموکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه، روز گذشته با برگزاری نشستی ۹۶ خود، ضمن تصویب ۱۹ ماده برای قانون شهرداری‌ها و اتحادیه شهرداری‌های دموکراتیک، به دلیل تعطیلات ماه مبارک رمضان در سراسر مناطق شمال و شرق سوریه عفو عمومی اعلام کرد.

کد خبر 2769108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha