واردات تخم پرنده میش مرغ به آذربایجان غربی انجام می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از واردات تخم پرنده میش مرغ از کشورهای اسپانیا و ترکیه به استان جهت جلوگیری از انقراض این گونه و احیای جمعیت آن خبرداد.

به گزارش کردپرس، سعید شهند، ۱۹ فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل محیط زیست استان برگزار شد، با بیان اینکه غاز پیشانی سفید کوچک، خرس قهوه ای، پلنگ و گوزن زرد ایرانی و میش مرغ جزو گونه های حفاظت شده برنامه ملی نجات گونه های نادر تدوین شده است، افزود: با مذاکرات و امضای تفاهم نامه انجام شده، مقرر است بزودی با ورود تخم میش مرغ از کشورهای اسپانیا و ترکیه و ایجاد بستر حفاظتی در بوکان، اقدام به تکثیر در اسارت انجام شده تا نگرانی از انقراض این گونه مرتفع شود.

او با اشاره به  اینکه در حال حاضر ۲۴ تا ۳۰ بال میش مرغ در استان زیست می‌کنند، ادامه داد: برنامه ریزی خرید ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی برای تبدیل به پناهگاه میش مرغ در سال جاری انجام شده که با تخصیص اعتبارات این امر، عملیاتی می شود. 

شهند با بیان اینکه گوزن زرد ایرانی از گونه های شاخص پارک ملی دریاچه ارومیه در مجتمع تکثیر در اسارت رشکان است، افزود: طی سال گذشته اقدامات موثری برای روند نجات گونه گوزن زرد ایرانی انجام شده است که طی دو هفته آینده شاهد تولد گوساله های جدید این گونه در استان خواهیم بود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد:  حال عمومی ۶ راس گوزن انتقال یافته از دشت ساری در سال ۱۴۰۱ به مجتمع رشکان مساعد و در سلامت کامل هستند و  در جزیره اشک ۲۵ تا ۳۰ راس و در مجتمع رشکان نیز ۱۱ راس گوزن زرد ایرانی حفاظت می شود که با تولد گوساله های جدید تعداد این گونه در حیات وحش استان افزایش می یابد.

کد خبر 2769098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha